Megalakult a stratégiai menedzsment új tudásközpontja

forrás Prim Online, 2005. augusztus 16. 13:35
2005. augusztus 15-én az SAS és a Balanced Scorecard Collaborative bejelentette, hogy létrehozza a Stratégiai Menedzsment Európai Irodáját (European Office of Strategy Management, OSM), amely nem más, mint egy szakemberekből álló közösség, amely a Balanced Scorcard sikeres gyakorlati alkalmazásához biztosít információkat, megosztva tapasztalataikat az érdeklődőkkel.
A vállalati vezetés szervezési elméletek követői már bizonyára felfigyeltek Robert Kaplan és David Norton pár évvel ezelőtt megjelent könyvére, amely kiegyensúlyozott mutatószámok rendszerével (Balanced Sorecard, BSC) lefektette a teljesítménymérésen alapuló stratégiai menedzsment alapjait. Mivel az elméleti rendszer a gyakorlatban is kiválóan alkalmazhatónak bizonyult konkrét mutatószámaival és áttekinthető struktúrájával, a publikációt hamarosan eredményes vállalati bevezetések és sikerek követték. BSC üzleti megoldások és a támogató szoftverek olyan stratégiai menedzsment eszközöket adtak a vállalatirányítók kezébe, amellyel a stratégiaalkotást a célok meghatározásától az eredmények értékeléséig egységes és rugalmas rendszerre integráltan valósította meg.

Az SAS-t eddig mint az üzleti intelligencia és elemző szoftverek piacvezetőjét ismertük, amely innovatív megoldásaival folyamatosan arra törekszik, hogy hosszú távon is megőrizze vezető pozícióját az információs technológiai iparág ezen területén. Tekintélyes ügyfélköre annak a bizonyítéka, hogy a négy évtizede folyamatosan halmozódó tapasztalatával és jövőorientált szemléletével valóban képes hosszú távon is The Power to Know-t, vagyis a "tudás erejét" biztosítani ügyfelei számára. Mostani együttműködése a Balanced Scorecard Collaborative-val azt jelzi, hogy a vállalat teljesítmény menedzsmentjére és stratégiájának megvalósítására maga is nagy hangsúlyt fektet, illetve hogy ezen a területeen is kész ügyfeleivel együttműködni.

Az OSM várhatóan olyan tudásközpont lesz, amely az üzleti folyamatok stratégiai szemléletű menedzsmentjének gyors fejlődését eredményezi világszerte. Hazánkban már több vállalat ismerkedik, sőt alkalmazza is a BSC-t, hiszen nálunk is egyre elfogadottabb az a tény, hogy a stratégiai szemlélet nem csak a misszió és a célok helyes megfogalmazásából áll, hanem a folyamatok és tevékenységek nyomon követéséből és értékeléséből. A BSC-be integrált vevőorientáció és a continous improvement (vagyis folyamatos fejlődés) képes versenyelőnyhöz juttatni a vállalatokat, amelynek megtartásában fontos szerepet játszhatnak az OSM által mostantól megosztott tapasztalatok és szakmai ismeretek.