Közös állásponton a T-Online előfizetők ügyében

forrás Prim Online, 2005. augusztus 24. 15:43
Az 50 elbocsátott ügyfél kapcsán a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője, a NETÉRT, az LME, az Internet Fejlesztési Alapítvány és a T-Online a hét elején egyeztettek...
A T-Online Magyarország, Juhász Károly, a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselője valamint a NETÉRT, az Internet Fejlesztési Alapítvány és a Linux-felhasználók Magyarországi Egyesülete az előzetes ígéreteknek megfelelően az elmúlt napokban egyeztetéseket folytattak a T-Online 50 előfizetőjének felmondása ügyében.

Az egyeztetések során Juhász Károly megerősítette, hogy a T-Online eljárása megfelelt a jogszabályoknak és az általános szerződési feltételeknek, de etikai és fogyasztói aggályokat vetett fel.

Az egyeztetések során a T-Online leszögezte, hogy a felmondással érintett előfizetői kör számára a szolgáltatást a felmondási idő alatt változatlan feltételekkel biztosítja, a szolgáltatás megszűnésekor pedig zökkenőmentesen, szünetmentes ISP váltással lehetővé teszi számukra ADSL szolgáltatás igénybe vételét.

A T-Online intézkedése nyomán felmerült felhasználói panaszok jövőbeli elkerülése érdekében a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének kérésére a T-Online vállalta, hogy Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) módosításával egyértelművé teszi azt az eljárást, amely megelőzi az előfizetők számára hátrányos döntéseket. A fogyasztók biztonsága érdekében az eljárás tartalmazni fogja az „extrém” felhasználói szokás fogalmát, és annak esetleges következményét.

Megegyezés született arról is, hogy a T-Online a havi minimum 150 Gigabyte forgalmi mennyiséget tekinti „extrém” felhasználói szokásnak, a most hűségnyilatkozattal nem rendelkező felhasználók esetében. Ezt a forgalom-mennyiséget a felhasználói szokások figyelembe vételével a T-Online évente felülvizsgálja, ám a felülvizsgálat eredményeképpen megállapított érték nem lehet az előző évinél kevesebb. Fontos azt is megjegyezni, hogy a T-Online tájékoztatása szerint az érintett csomag ügyfeleinek több mint 99%-a- nem rendelkezik „extrém” felhasználói szokásokkal.

A jövőben azokat a hűségnyilatkozattal már nem rendelkező extrém felhasználókat, akik rendszeresen átlépik az ÁSZF-ben meghatározott extrém adatforgalom mennyiségét, a T-Online értesíti. A szolgáltató azon előfizetői számára, akik felhasználó szokásaikon ezután sem kívánnak változtatni, vagy saját más jellegű, vagy más szolgáltató más csomagját ajánlja majd fel.

A T-Online az ÁSZF-módosítást a jogszabályokban és ÁSZF-jében leírt módon minden előfizetője számára kommunikálja fogja. Az ÁSZF e módosításánál a T-Online a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjével egyeztetve, a fogyasztói érdekek maximális figyelembe vételével jár el.

A tárgyaló felek közös sikerként könyvelik el, hogy általános adatforgalmi korlát egy „fair use policy” keretében nem kerül kialakításra, valamint azt, hogy a NETÉRT javaslatára az elbocsátott 50 előfizető egy évig díjmentesen átirányíthatja régi T-Online-os e-mail cimét egy általa megadott címre.

A Felek végül, de nem utolsósorban megállapodtak abban is, hogy az ügy további részleteinek egyeztetése céljából és a jövőben is rendszeres egyeztetést folytatnak a felhasználói szokások és a szolgáltatói magatartás közös elemzése érdekében.