Kínában korántsem vezet a Google

Kiss Ádám Zoltán, 2005. augusztus 31. 22:07
Egy központi kínai felmérés adatai szerint a Google hiába világelső, a százmillió fölötti felhasználóval rendelkező országban jó 20 százalékkal lemaradt helyi vetélytársával szemben.
A China Internet Network Information Center adatai alapján az egyébként világszerte mindenhatónak tekintett Google meglehetősen gyengén teljesít Kínában, mindössze a keresőpiac 33 százalékát fedi le. A piacvezető Badiu.com 52 százalékkal áll az élen, ami majd 20 százalékot ver rá a Google-re. A két vállalat után hosszú-hosszú űr, majd a Sohu.com következik 4,6 százalékos piacrészesedéssel a harmadik helyen. A Google javára lehet írni, hogy egy ennyire zárt piacon egyáltalán jelentős eredményt volt képes felmutatni, egyedüliként a bevett nyugati keresők közül. Jellemző például, hogy a Google nyugati konkurenciája közül a Yahoo csak negyedik, és mindössze 3,7 százalékkal, az MSN keresőjének használatáról nem közöltek adatot.

A Google nem csupán saját algoritmusaiban bízik, de jobb híján üzleti erejében is, tavaly megpróbálta felvásárolni a csöppnyi kínai kezdeményezésből indult Badiu.com-ot, ám a vállalat keményen őrzi függetlenségét, így a Google csupán 2,8 százalékos részesedést tudott szerezni. Ez természetesen azt jelenti, hogy a két cég kőkemény riválisként néz szembe a jövő legnagyobb internetpiacán, és a Badiu sem titkolja, hogy a Google kínai nyelvű megfelelőjévé kíván válni. Az éppen csak bemelegedőben levő kínai internetpiac jelenleg 103 millió felhasználót számlál.