.eu roadshow

Genda Csongor Zoltán, 2005. szeptember 6. 19:53
Az Európai Bizottság jobban meg szeretné ismertetni az internetfelhasználókkal az új .eu végződésű internetcímet, ezért Európa-szerte reklámhadjáratba kezdenek.
A tervek szerint október 10-én Brüsszelben veszi kezdetét a kampány, melynek során végigjárják Európa nagyvárosait, mint Stokholm, Ljubljana, Prága és Madrid, hogy népszerűsítsék a .eu domént.

Az új végződéssel az európai identitás erősödését akarja elérni az EU Bizottság, és megpróbálják visszaszorítani az Amerikai Egyesült Államok kezében lévő .com, .org végződések internetes dominanciáját.

Az európai domének kezelésével megbízott EURid konzorcium azt szeretné elérni a .eu roadshow-val, hogy ne csak a nagyvállalatok, hanem a magánszemélyek is tudomást szerezzenek az új doménlehetőségről.

Az EU Bizottság és az EURid azonban a kezdetekben korlátozza majd a regisztrálási lehetőségeket, ugyanis az első pár hónapban csakis a tőzsdén jegyzett, illetve ismert márkaneveket birtokló társaságok foglalhatják le maguknak a .eu végződést. A tervek szerint azonban 2006 elejétől már magánszemélyek is folyamodhatnak európai doménért.