Oracle Collaboration Suite 10g továbbfejlesztett tartalomkezeléssel

forrás Prim Online, 2005. szeptember 8. 13:40
Az Oracle forgalomba hozta új Oracle Collaboration Suite 10g alkalmazás-együttesét. A csoportmunkaeszközökből álló megoldás széles funkciókészlete lehetővé teszi a szervezeten belüli hatékony tartalommegosztást és jól szabályozott kommunikációt.
Az Oracle Database 10g adatbázis-kezelőre és az Oracle Application Server 10g alkalmazás-kiszolgálóra épülő termék az első olyan csoportmunka-megoldás, amelynek egységes architektúrájában az összes strukturált és strukturálatlan információ problémamentesen kezelhető vállalati szinten. Az Oracle Fusion Middleware köztesszoftvercsaládba tartozó Oracle Collaboration Suite 10g fejlesztésekor arra törekedtek, hogy zökkenőmentesen együttműködhessen más üzleti alkalmazásokkal és folyamatokkal. Az integrációval javul a szervezet hatékonysága, hiszen nagyobb rugalmasságot, gyorsabb döntéshozatalt, illetve alacsonyabb költségeket és kockázatot eredményez a heterogén informatikai környezetekben.

Az Oracle Collaboration Suite 10g tartalomkezelési szolgáltatásai (Content Services)


A korábban Oracle Files néven ismert Oracle Collaboration Suite 10g Content Services segítségével a vállalatok rálátást nyernek a cég összes adatára és belső előírására, amivel elősegítik a hatósági előírások érvényesítését, és minimálisra csökkenthetik a szervezet belső anyagainak átgondolatlan kezeléséből eredő kockázatokat. A fejlett fájlkezelési és fájlmegosztási funkciókkal rendelkező szoftver támogatja az üzleti dokumentumok és nyilvántartások életciklusának nyomon követését, valamint az üzleti folyamatok automatizálását.

Az Oracle Collaboration Suite 10g munkaterület szolgáltatásai (Workspaces)

Az Oracle Collaboration Suite 10g munkaterület szolgáltatása új lehetőségekkel gazdagítják a csoportszintű együttműködést. Az egyes projektekhez, illetve folyamatokhoz külön biztonságos környezet állítható fel, amelyben a projektcsoport tagjai a dokumentumokat, üzeneteket, találkozókat, feladatokat és vitafórumokat rendezhetik és kezelhetik. A munkaterületek az Oracle Collaboration Suite 10g összes szolgáltatásához kapcsolódnak, így megkönnyítik az elektronikus levelezés, az előjegyzésnaptárak, a tennivalók, a fórumok, a webkonferencia-szolgáltatás, a jelenlétkövetés, a tartalomszolgáltatás és azonnali üzenetküldés csoportszintű használatát.

Az Oracle Collaboration Suite 10g valós idejű együttműködési funkciói (Real-time Collaboration)

Az Oracle Collaboration Suite 10g valós idejű együttműködési lehetőségei között a professzionális webkonferencia-szolgáltatáson túl az azonnali üzenetküldés (instant messaging – IM), számítógépes telefonálás és jelenlétkövetés is szerepel. A megoldással a felhasználók pillanatok alatt megtalálják a vállalaton belül a keresett személyeket vagy csoportokat, és azokkal valós idejű kommunikációt folytathatnak. Az azonnali üzenetküldés használatáról gond nélkül átválthatnak számítógépes telefonálásra vagy webkonferenciára. A kommunikáció mindvégig biztonságos, és a vállalati, illetve a hatósági előírásoknak megfelelően a rendszer szigorúan nyomon követhető nyilvántartással követi annak menetét.

Az Oracle Collaboration Suite 10g egységes üzenetkezelési szolgáltatása (Unified Messaging)

Az Oracle Collaboration Suite 10g egységes üzenetkezelése a jól méretezhető és megbízható Oracle Database 10g adatbázis-kezelőre épülve egységes platformot biztosít az e-mailek, valamint a hangposta- és faxüzenetek kezeléséhez. A megoldás kibővített szolgáltatásai között megtalálható a böngészőprogramból használható, új Oracle Web Access megoldás, amely felhasználóbarát felületével és gazdag funkcióival a megszokott munkaasztali környezethez hasonlóan teszi elérhetővé az üzeneteket. A szoftver a Push-IMAP protokoll mellett más elektronikus levelezési szabványokat is támogat, így a felhasználók különféle vezeték nélküli eszközeiken a nyilvános hálózatokon keresztül fogadhatják az e-maileket, ami csökkenti a megoldás bevezetésének költségeit.