Lenovo a magyar piacon

Kovács Attila, 2005. szeptember 8. 15:37
Branch office formában megalakult a Lenovo Magyarország (Lenovo Technology Hungary) - a PC piac meghatározó szereplőjének magyar szervezete -, miután sikeresen integrálta az IBM személyi számítógép divízióját - jelentette be szeptember 8-án, a budapesti Hotel Kempinskiben tartott sajtótájékoztatón Gottlieb István, a cég vezérigazgatója.
A Lenovo stratégiája világszinten és hazánkban is ugyanaz: kiemelkedő minőségű termékek és világklasszis szolgáltatások biztosítása folyamatos innovációval, kedvező árakon.. Az új Lenovo kiforrott elképzelésekkel rendelkezik a személyi számítógépek jövőjéről: a vállalati és az otthoni PC-k fejlődési iránya egyre inkább össze fog tartani, így erősítve tovább az egész iparágat.

Az eseményen megjelent Johannes M. Guschlbauer, a Lenovo kelet-európai igazgatója szerint: az új Lenovo globális bevétele hozzávetőleg 13 milliárd dollár, míg termelőkapacitása 14 millió egység (IDC, 2004). Az elmúlt hónapok sikere után a vállalat a személyiszámítógép-piac három legnagyobb gyártójának egyike lett, körülbelül 7%-os piaci részesedéssel. Ráadásul a Lenovo piacvezető egész Ázsiában, Kínában pedig 7 éve 25%-ot meghaladó részesedéssel rendelkezik.

A vásárlók és az üzleti partnerek számára zökkenőmentesen és átláthatóan zajlott a Lenovo-vá alakulás.. A vállalati ügyfelek számára kedvező a Lenovo és az IBM hosszú távú stratégiai együttműködése, hisz így a Lenovo az IBM partnereként teljes körű, igény szerinti (on demand) IT-megoldásokat kínál. A Lenovo, az IBM, valamint üzleti partnereik és kereskedőik legjobb tudásukkal támogatják ügyfeleiket és a megszokott magas minőséget, biztonságot és megbízhatóságot kínálják a jól ismert ThinkPad notebookokkal, ThinkCentre asztali gépekkel és a ThinkVantage technológiával.

Kérdéseinkre a következő válaszokat kaptuk: a notebook-ok még 18 hónapig jelennek meg IBM logóval, az IBM még öt évig a Lenovótól veszi a PC-ket; a ThinkPad és ThinkCentre brandek továbbra is megmaradnak, a teljes IBM PC csapat átkerült a Lenovóhoz (augusztus 1-jével, globálisan és hazai vonatkozásban egyaránt); a PC-kel és notebook-okkal kapcsolatos IBM Global Service funkciók továbbra is az IBM keretében érhetők el; a Lenovo hazai indirekt értékesítési csatornáját négy disztribútor (Ingram, CHS, RRC, Disztribtor.hu) és több mint 600 viszonteladó alkotja.

Gottlieb István kijelentette, hogy a hazai Lenovo kiskereskedelmi bolthálózat kialakítását már tervezik.