Majd harmadát uralja a hazai piacnak a Sony Ericsson

MTI Sajtóadatbank, 2005. szeptember 28. 10:31
A Sony Ericsson az idén az első félév végére 27 százalékra növelte részesedését az egy évvel korábbi 24 százalékról, ezzel megszerezte a második helyet a mobilkészülékek piacán - mondta a cég közép- és kelet-európai igazgatója.
Wágner Tibor közölte: az első félévben több mint 1 millió mobiltelefont adtak el a gyártók Magyarországon. Az év egészében ez a szám várhatóan eléri a 2,4-2,5 milliót.

Az igazgató a Sony Ericsson első budapesti márkaboltjának keddi megnyitóján beszélt arról is, hogy az ügyfelek egyre nagyobb, ma már mintegy 10 százalékos arányban vásárolnak kártyafüggetlen készülékeket a gyártóktól. A felső kategóriás mobilok esetében pedig a 20-30 százalékot is eléri ez az arány.

Wágner Tibor elmondta: a vásárlók visszajelzései alapján döntöttek úgy, hogy létrehozzák Magyarországon első saját üzletüket. A boltban nemcsak készülékeket és tartozékokat árulnak, hanem szervizelik is a mobilokat, illetve tanácsot adnak a felhasználóknak. Wágner Tibor közölte, hogy a Sony Ericsson készülékek meghibásodási aránya mintegy 5 százalék.