Karcolódó Apple Nano-k, erősödő vetélytársak

Kiss Ádám Zoltán, 2005. szeptember 28. 11:15
Az Apple mindeddig nem tulajdonított nagyobb figyelmet a karácsonyi vásárlásokat fellendítő Nano kijelzője túlzott karcolódásának, ám az egyre hangosabb vásárlói felháborodásra előbb utóbb kénytelen lesz reagálni, ha nem szeretné, hogy az egyre erősebb riválisok kihasználják gyenge pontját.
Az iPod meglepő mértékben járult hozzá az Apple elmúlt években kialakult kedvező pénzügyi mérlegéhez, így továbbra is kiemelten fontos ez a termékcsoport. Az idei ünnepi időszak sikercikkének szánt flash alapú extravékony, ám egyben színes kijelzővel szerelt Nano sikere igen fontos lenne a vállalatnak. A Nano első példányait használók azonban azt tapasztalták, hogy a kijelző a vártnál jóval inkább karcolódik, olyannyira, hogy szinte lehetetlen megakadályozni ezt a zavaró jelenséget. Az Apple először megpróbálta elengedni a füle mellett ezt a panaszt, a felhasználók azonban tömegesen reklamálnak, a riválisok pedig dörzsölik a tenyerüket. Vetélytársból pedig akad éppen elég, a Creative Zen sorozata szintén színes kijelzővel veszi fel a harcot, a Sony pedig szintén megelégelve az Apple túlsúlyát a szektorban, újraéleszti a Walkman márkanevet, ezúttal mp3-lejátszó formában. Az Apple mára eljutott egy közleményig, melyben kijelenti, hogy a kijelzőt védő felület a legjobb minőségű polikarbonátból készült, nem értik a panaszokat, és a boltok megvizsgálják a cserekérelmeket. Ez azonban aligha lesz elég a Nano-t lassan körülvevő bizonytalanság leküzdésére. A felhasználói fórumokon sokan kritizálják a legújabb modellt, mely sokak szerint megbízhatatlan, nem lehet eléggé vigyázni rá, és normális használat esetén is könnyen cserbenhagyja gazdáját.