6. Internet Hungary: Bizonyítanak az internetes üzleti modellek

forrás Prim Online, 2005. október 3. 15:49
Az Internet penetráció Magyarországon már az otthoni felhasználók esetében is elérte a 16%-ot, ami okot ad arra, hogy az immár 6. alkalommal, idén október 11-12-én Tihanyban megrendezésre kerülő Internet Hungary konferencia ne jövőidőben, futurisztikus látomásokat és fantasztikus próféciákat visszhangozva szóljon a világhálóról, hanem a hétköznapi használatban rejlő valós üzleti lehetőségeket, a már megvalósult és sikeresen működő modelleket, a karnyújtásnyira lévő ötletes megoldásokat mutassa be. Az idei konferencián tehát elsősorban a konkrétumok, a működőképes modellek és projektek, a számokkal, mutatókkal alátámaszthatóan már bizonyított megoldások és a közeljövőben realitássá váló lehetőségek kapják a legnagyobb hangsúlyt.
„Az elmúlt 4 év során megkétszereződött az internetezők aránya. Míg a TNS-NRC Interbus kutatás adatai szerint 2001-ben a 14-69 évesek 13 százaléka használta az internetet, addig 2005 első félévében már 27 százalék. A gyakori, tehát hetente legalább egyszer internetezők körében pedig közel háromszoros a növekedés: e csoport aránya 7-ről 19 százalékra nőtt. Az on-line kereskedelem már érezteti hatását a gazdaságban is: a gyakran internetezők egyharmada rendel termékeket, szolgáltatásokat az interneten, de természetesen azok aránya, akik kipróbálták már az online vásárlást, ennél is magasabb, 44 százalék” – mondta Klenovszki János, az NRC Piackutató Kft. ügyvezetője.

A technológia fejlődése és egyben elérhetősége folytán a felhasználói oldal is demokratizálódik, ezzel egy időben pedig a „hagyományos” távközlési cégeknek az új technológiák, a triple play megoldások folyamatos kihívást jelentenek.

„A technológiai fejlődés következményeként ádáz küzdelem zajlik az átalakulóban lévő távközlési és média piacok felosztásáért. A konvergáló iparágak régi és új szereplői versenyeznek egymással a fogyasztói kapcsolatokért, tartalomjogokért, kiadói jogokért, a hirdetési és - nem utolsósorban - a távközlési bevételekért. A T-Online a szélessávú penetráció növelésével, az ehhez nélkülözhetetlen kulcsalkalmazások keresésével, a VoIN és IPTV szolgáltatások elindításával igyekszik megfelelni a konvergencia és az új piaci szereplők adta kihívásoknak, kiszolgálva és alakítva a háztartások igényeit” – mondta Simó György a T-Online Magyarország vezérigazgatója.

„Amilyen szerteágazó, ám mégis logikus kapcsolatok hálója az internet, úgy állt össze a program szerkezete és tartalma is. A hálózat sokszínűségét és felhasználhatóságát mutatják be az előadások; melyek a műsorvezetők és a házigazdák segítségével nemcsak hagyományos, analóg módon kapcsolódnak össze, hanem mátrix jellegűen is összefonódnak. Mivel az internetes társadalom egy része lelkes blogger, az Internet Hungary konferenciáról a folyamatos tájékoztatás céljából blogot készítünk”- mondta Csermely Ákos az Internet Hungary elnöke.

„Magyarországon az üzleti típusú blogok különlegesnek számítanak; konferenciáról pedig még soha nem készült ilyen interaktív, folyamatos, személyes véleményen alapuló tájékoztatás. A blogra a közönség soraiból is érkezhetnek kérdések, hozzászólások, melyeket egy kivetítőn a helyszínen is folyamatosan figyelemmel lehet kísérni. Az Internet Hungary konferencia a blogot, mint a szélesebb körök tájékoztatására szolgáló eszközt is szeretné felhasználni és népszerűsíteni”- mondta Pécsi Ferenc az Internet Hungary blog egyik készítője, a dotkommentar.hu kommunikációs tanácsadója.

A magyar cégvezetőkön kívül idén is neves külföldi előadók osztják meg tapasztalataikat a közönséggel. Barabás Albert László, a Harvard Egyetem oktatója bemutatja, hogy az elmúlt években a hálózatelmélet megdöbbentő felfedezései szerint kiderült, hogy a természetben és a társadalomban megjelenő hálók zöme sokkal inkább hasonlít egymáshoz, mint azt valaha is képzeltük, és viselkedésük leírható néhány egyszerű törvénnyel. E törvényszerűségek megértése alapvetően megváltoztatta a gondolkodásunkat a kis világok eredetéről, a hálózatok sebezhetőségéről, és az internet jövőjéről.

A Stefano Maffulli által vezetett Free Software Foundation célja, hogy a szoftverek szabad alakításával, módosításával és terjesztésével felépítsék az úgynevezett szabad társadalmat, amely innovatív és participatív. A projekt húsz éve folyó munkája demonstrálja azt, hogy lehetséges az innovatív szoftverek olyan fejlesztése, amely nem korlátozza a felhasználók szabadságát. Stefano Maffulli előadásában bemutatja, hogy mi a különbség a szoftver és a „szabad szoftver” között, melyek a legfontosabb licencek a „szabad világban”, és milyen társadalmi és üzleti következményekkel jár mindez az információs társadalom számára.

A konferencián azok az üzleti értelemben is fontos területek kerülnek bemutatásra, amelyek arról tanúskodnak, hogy az internet már valóban sokak számára a hétköznapok részévé vált, s amelyeken jól definiált üzleti modellek alkalmazásával sikeres vállalkozások működnek: fogadás és játékok, idegenforgalom, munkaközvetítés, interaktív játékok, erotikus tartalomszolgáltatók, reklámtevékenység, bloggerek. Az esemény egy másik vonulata azzal foglalkozik, hogy kis anyagi ráfordítással már lehet akár saját televíziós csatornánk is, hiszen könnyen lehetünk műsorszolgáltatók és műsorszórók is egyben, tehát valós konkurenciaharc folyik esténként a TV, a sajtó, a társasági élet és a net között. A konferencia hangsúlyosan foglalkozik a biztonságos információs társadalom megteremtésének feltételeivel, valamint azzal, hogy hogyan vonják be a törvényalkotók a társadalmat, a gazdaság szereplőit a jogalkotás folyamatába és, hogy kinek a felelőssége bejelenteni, ha a neten illegális tevékenységet lát, továbbá hová fejlődik egymás „figyelése”.

A konferenciával kapcsolatban bővebb információ a www.mediahungaria.hu oldalon található.