World Cyber Games 2005: Magyar pro-gamerek Szingapúrban!

forrás Prim Online, 2005. október 17. 18:33
Lezárult a World Cyber Games 2005, a legrangosabb hazai e-sport rendezvény, melyen az online selejtezőket követően 36 résztvevő öt játékkategóriában mérte össze tudását a hétvégén. A játékosok reggel 9 órától vágtak neki a magyarországi döntőnek, és este 20:00 órakor adták át a győztesek díjait, akik ezzel kvalifikálták magukat a nemzetközi döntőre. A kilenc győztes a Samsung Electronics Magyar Rt. támogatásával jut tovább a 420 ezer dollár összdíjazású novemberi nemzetközi döntőre, Szingapúrba.

A Counter Strike: Source akciójátékot a nagy esélyes az Ancients öt fős csapata nyerte Kodiak vezetésével a döntőben 16:14-re győzve. A Starcraft: BroodWar taktikai játékot Gorky, az ugyancsak taktikai játéknak számító WarCraft III.: Frozen Throne nevű játékot pedig Sonic.NaB nyerte. A FIFA Soccer 2005 virtuális focitorna idei bajnoka PoPeC névre hallgat, az idén újdonságnak számító Need for Speed: Underground 2 győztese pedig LALA lett. A játékosok a HRP és az Asus által összerakott gépeiken és a Samsung által biztosított 730BF monitorokkal vettek részt a versenyben. A döntőben csak a legjobbak versenyezhettek, ahol hatalmas érdeklődés kísérte a magyarországi megmérettetést. A játékosok óriási küzdelemben döntötték el, hogy ki képviselheti hazánkat az idei nemzetközi döntőben, Szingapúrban. ó

A magyar válogatott a következő versenyszámok győztesei közül kerül ki:

Counter-Strike: Source: csapat (5 vs 5)
StarCraft: Brood War: egyéni
WarCraft 3: Frozen Throne: egyéni
Fifa Soccer 2005: egyéni
Need for Speed: Underground 2: egyéni

„Az elmúlt öt év alatt többek között a WCG-nek köszönhetően a számítógépes játékipar jól jövedelmező üzletággá vált és Dél-Koreában a számítógépes játékok már egyfajta nemzeti sporttá váltak. Hasonló trend észlelhető hazánkban is.

A világranglistán eddig elért legjobb eredményünk: 12. hely. A 2004-es nemzetközi döntőben nagyon jól szerepeltünk, ezért idén akár dobogós helyezést is várok a magyar versenyzőktől, ha nem akadunk össze ázsiai versenyzővel” – tette hozzá Szigetvári József, az IDG Magyarországi Lapkiadó lapigazgatója, a verseny főszervezője.

A World Cyber Games tavalyi döntője óriási siker volt, hiszen 63 ország több, mint 1 000 000 pro-gamere (professzionális játékos) vett részt, míg idén már 70 ország részvétele biztos, mely kiválóan mutatja, hogy a World Cyber Games minden évben egyre népszerűbb és egyre nagyobb tömegeket mozgat meg.

A magyarországi verseny partnerei: Samsung Electronics Magyar Rt., GameStar, Asus, Electronic Arts, Asbis.

Bővebb inormáció: WCG Hungary