Nem tervez online zeneáruházat a Samsung

Milkovits Gábor, 2005. november 3. 21:04
A Samsung bejelentette, hogy a hét elején szárnyra kapott hírek ellenére nem szerepel a cég tervei között egy internetes zeneáruház beindítása és üzemeltetése.
Csoj Dzsi-szung, a cég digitális média részlegének vezetője elmondta, hogy a beharangozott lépés helyett inkább technológiai háttérrel kívánják segíteni az online zeneletöltő szolgáltatásokat, hogy ezáltal közvetve elősegítsék lejátszóik eladását. Csoj szerint ugyanakkor valóban fontos tényező, hogy a Samsung partnerei olyan konstrukciókat és funkciókat kínáljanak, amelyek felveszik a versenyt az Apple iTunes zeneáruházzal és a hozzá kapcsolódó szoftverrel. Elmondta még, hogy ami a hardvert illeti, az általuk gyártott készülékek nem maradnak el az iPod-ok mögött. A Samsung egyébként többek között a Napsterrel, a Microsofttal, illetve a Yahoo Musickal áll partneri viszonyban a területen.

A Samsung 5 millió hordozható zenelejátszó eladását tervezi az idei évre, ám ez még mindig csak mintegy a hatoda a rivális Apple iPod globális forgalmának. Az iPod-ok jelenleg a teljes piac közel 70%-át uralják, az iTunes-on keresztül pedig körülbelül 500 millió zeneszámot értékesített eddig az Apple.