Harmadával nőtt a webes reklámokra költött pénzösszeg

Milkovits Gábor, 2005. november 21. 20:21
Az Interactive Advertising Bureau és a Pricewaterhouse Coopers által közzétett legfrissebb adatok szerint az internetes tartalomszolgáltatók online reklámbevételei az idei harmadik negyedévben 34%-kal meghaladták az egy évvel korábbi értéket.
A cégek szerint 3,1 milliárd dollárt költöttek a reklámozók internetes hirdetésekre a vizsgált időszakban, a teljes 2005-ös évre pedig 12 milliárdot prognosztizálnak. Az összeg a megelőző negyedévhez viszonyítva is 5 százalékos gyarapodást jelent, David Silverman, a Pricewaterhouse szakértője szerint pedig az idei júliustól szeptember végéig húzódó időszak az eddigi legmeggyőzőbb növekedést hozta az online hirdetési piacon.

A hirdetők azért költenek egyre többet online reklámkampányokra, mert felismerték, hogy a fogyasztói célcsoport is egyre több időt tölt a számítógép előtt, a világhálón barangolva. Mindez egyúttal azt is eredményezi, hogy miközben egyre erőteljesebben koncentrálnak az internetes hirdetésekre, értékes marketingpénzeket vonnak ki a hagyományos médiából, így a televízióból és az írott sajtóból is, habár ezzel kapcsolatban egyelőre nem jelentek meg konkrét adatok.