Élre tört a Cisco a vállalati hangkommunikáció piacán

forrás Prim Online, 2005. november 30. 14:55
A Synergy Research tanulmánya szerint a Cisco 2005. harmadik negyedévében a hangkommunikációs piacon elért összbevételével megelőzte a hagyományos IP-alközpontok és TDM alapú telefonrendszerek összes többi szállítóját.
Az ágazat vezető piackutató cége, a Synergy Research Group tanulmánya megállapította, hogy a Cisco Systems a 2005. harmadik negyedévében elért összbevételével az első helyet foglalja el azoknak a vállalati hangkommunikációs megoldásoknak a nemzetközi piacán, amelyek felölelik mind az IP alapú, mind pedig a hagyományos vonalkapcsolt rendszereket.

A Synergy Research Group „Piaci részesedések a vállalati hangkommunikációban 2005. harmadik negyedévében” című jelentésében beszámol arról, hogy a Cisco az IP-kommunikációs termékek eladása terén megelőzte minden versenytársát. A Cisco ugyan már évek óta vezető helyet foglal el az IP-telefónia piacán, de ez az első alkalom, hogy több IP-hangátviteli megoldást adott el, mint az összes többi gyártó IP, hibrid és TDM (időosztásos multiplexelés) alapú alközpontos telefonrendszere együttvéve.

A Cisco vezető pozíciója számos konkrét tényezőben nyilvánul meg. A Cisco eddig világszerte több mint hatmillió IP-telefont adott el, ezzel piacvezető szerepe vitathatatlan. A cég üzleti hangkommunikációs megoldásait alkalmazó ügyfeleinek száma világszerte meghaladja a 30 ezret; köztük több mint 80 olyan cég van, amely ötezernél több IP-telefont állított rendszerbe. A Cisco jelenleg közel 12 ezer hagyományos telefonkészüléket vált ki naponta, így a vállalati felhasználóknak módjukban áll megtapasztalni az új kommunikációs rendszerek nyújtotta fokozott termelékenységet, nagyobb rugalmasságot és könnyebb kezelhetőséget.