Az online marketingről a TV-Híradóban

forrás Prim Online, 2005. december 12. 11:35
Szombat este az online marketing lehetőségeinek szánt egy riportot a Magyar Televízió Híradó műsora. A riporter a téma szakértőjeként Novák Pétert, a Kirowski online igazgatóját és Vértes Jánost, az Adverticum elnökét szólaltatta meg.
A http://www.hirado.hu/cikk.php?id=80305 címen élőben is megtekinthető riportban Novák Péter a Magyar Marketingszövetség Online Tagozatának felmérése alapján azt prognosztizálta, hogy az idén az online reklámköltés elérheti a hatmilliárd forintot. Vértes János érzékeltette, hogy ez még mindig alatta marad a teljes hirdetési piac 3 százalékának, ami jelentős fejlődés az elmúlt évekhez képest, de az online reklám hatékonyságához, mérhetőségéhez viszonyítva kevés. Példaként említette Angliát, ahol az internetes reklámok értékben már a rádiós marketingköltségekkel vetekednek. Az online marketing nagyságrendileg körülbelül ezen az értéken lenne a helyén, vagyis minden valószínűséggel tovább tart majd a teljes reklámpiac bővülésénél nagyobb mértékű növekedés, egészen a reklámtorta 6-8 százalékos hányadáig.

Az online reklám hatékonysága nem csak az interaktív lehetőségekben, a hirdetett termék esetleg azonnali megvásárlásában rejlik, hanem elsősorban abban, hogy ellentétben más médiareklámokkal, itt egyenként lehet szólni a weboldalak látogatóihoz, végső soron egy kétmillió unique visitorra tervezett kampány esetén akár kétmillióféle kreatívot is meg lehet jeleníteni. Természetesen erre nincs szükség, de arra mindenképp, hogy másképp (és mást) kínáljon a hirdető a férfiaknak és a nőknek, a döntéshozóknak és a tanulóknak, az idősebbeknek és a fiataloknak, a vidéken és a fővárosban élőknek, netán a külföldieknek. Az online reklám hatékonyságának titka az úgynevezett adserver, vagyis a hirdetéskiszolgáló program szofisztikáltságában van, minél sokoldalúbban tudja a kampányokat menedzselni a szoftver, annál több minden érhető el általa. Az Adverticum Adserverben (http://www.adverticum.com) sok korábban is meglévő targetálásái lehetőség mellé a közelmúltban készült el a felhasználói adatbázis szerinti hirdetéskiszolgálás, vagyis a felhasználó - ha a saját gépén már bejelentkezett mondjuk egy levelezőrendszerbe vagy más adatbázisba, ahol rögzítve van egy sor adat róla - a róla szóló információk függvényében kapja a reklámot, akár több más idegen weboldalon is.

Ugyancsak viszonylag friss szolgáltatás, hogy az Adverticum Adserver által mért látogatottsági, hirdetéskapacitási adatok (azon site-ok esetében, amelyek erre engedélyt adtak) megjelennek a http://ad.hu weboldalon. Itt látható az is, hogy az Adverticum Adserver által kiszolgált oldalak heti látogatóinak száma ma már 2,7 és 3 millió között mozog, vagyis bizonyosan minden internetezőhöz eljutnak az online hirdetők által célba juttatni kívánt üzenetek.