Az értékesítési folyamat megtervezése - I. rész

forrás Prim Online, 2005. december 12. 14:45
Ha akárcsak egyetlen forintot is szeretne keresni az interneten, akkor még ma kezdje el megtervezni weboldala értékesítési folyamatát!
Ha Ön kiszámítható bevételekre akar szert tenni weboldala segítségével, akkor nem bízhat a vak szerencsében, vagy a véletlenben! Önnek úgy kell gondolkoznia, mint a legeredményesebb értékesítők: különleges precizitással meg kell terveznie weboldala vonalvezetését, hogy annak minden apró részlete hozzásegítse a lehetséges vevőt vásárlási döntésének meghozatalához!

Csak gondolja végig a következőket:


Ha a profiknak mind a bolti eladásban, mind a közvetlen értékesítésben ennyire fontos az irányítás kézben tartása, akkor hogyan lehetséges az, hogy az interneten, ahol semmiféle személyes kapcsolat nincs eladó és vevő közt, ez egyáltalán nem fontos?

Hiszen ha megnéz 100 weboldalt, alig fog találni köztük akárcsak egyet is, amelyiknek van egy határozott vonalvezetése, vagy amelyiknek legalább a nyitólapjáról kiderül, hogy az információkat milyen sorrendben szeretnék elénk tárni. A legtöbb nyitólap olyan, mintha egy üzletkötő ezt mondaná: "Tisztelt uram! Ez a termékem, ezt szeretném eladni Önnek. Kérdezzen!", és ezzel át is adná az irányítást a vevőjelöltnek.

A helyzet valójában az, hogy az irányítás egy értékesítési weboldal esetében még talán sokkal fontosabb, mint egy hipermarketben, vagy egy üzletkötő esetében! Van ugyanis az információk "adagolásának" egy meghatározott sorrendje, amely lehetővé teszi a befogadást - és végül az eladást, - és általában minden más megoldás kudarcra van ítélve.

Ez azt jelenti, hogy egy weboldal esetében az értékesítési folyamat határozza meg, hogy az információk befogadása hatékony lesz-e. Ez határozza meg, hogy az események olyan sorrendben történnek-e a vevő fejében, ami hozzásegíti őt a vásárlási döntés megfelelő időpontban történő meghozatalához.

Az alábbiakban vázlatosan bemutatjuk azt a módszert, amely segíteni fog Önnek is kialakítani hatékony értékesítési folyamatát, cikkünk második részében pedig a folyamat részleteiben fogunk elmélyedni.

Nézzük tehát az értékesítési folyamat megtervezésének négy legfontosabb lépését. (Az igazság az, hogy nem lesz könnyű, el kell kicsit mélyedni benne, de megéri, mert segítségével egy valódi bevétel-termelő weboldalt hozhat létre!):

Nézzünk erre egy példát: Amikor üzletkötője azt meséli Önnek, hogy "...és ha látom az ügyféljelöltön, hogy amit mondtam, még nem győzte meg, akkor még nem térek rá az árakra, hanem mutatok még neki néhány kimutatást korábbi ügyfeleink megtakarításairól..." akkor Ön az értékesítési folyamatba beiktat majd egy linket a következőkkel: "További esettanulmányok megtekintéséhez kattintson ide".
És most jön az egyik legfontosabb lépés, ami garantálja, hogy az elsőre biztosan nem tökéletes rendszer néhány módosítás után elkezdjen kiszámítható bevételeket termelni:

Ha például alacsony a megrendelések száma, és kiderül, hogy a nyitólapról csak a látogatók 15%-a halad a megtervezett irányba, akkor az eredmények növeléséhez egyértelmű, hogy a nyitólapon kell változtatni, az árak miatt pedig még korai aggódni.
Mérje tehát, hogy hányan jutnak el az egyes oldalakra, és mindig azon a ponton próbáljanak erősíteni, amelyik éppen a leggyengébb!
Fontos tehát, hogy eddig megszerzett értékesítési tapasztalatait felhasználva kialakítsa azt az online értékesítési folyamatot, amelyet lépésről lépésre tovább finomítva létrejöhet egy kiszámítható bevételeket termelő online üzlet. A többi már csak a látogatottság növelésén múlik.

Ha szeretné tudni, hogy az Ön weblapjának hol vannak a gyenge pontjai, ha szeretne kézzel fogható adatokat látni azzal kapcsolatban, hogy min kéne változtatni ahhoz, hogy elkezdjenek jönni a számok, próbálja ki a WebMonitor szoftvert!

Amennyiben kérdései lennének cikkünkkel vagy a WebMonitor szoftverrel kapcsolatban, nyugodtan írja meg nekünk!

A témában további információkat talál az internet-marketing.hu weboldalon.