Autóvásárlás interneten

MTI Sajtóadatbank, 1999. november 9. 22:58
Ma már a gépkocsit vásárlók 11 százaléka lenne kész új autóját interneten megvásárolni, ezért az európai gépkocsi-kereskedelemnek feltétlenül rá kell állnia az internetes értékesítésre.
Ezt az eredményt hozta a Gemini Cosulting felmérése, amelyet hétfőn mutattak be Bécsben. A cég alelnöke szerint az internet terjedéséből legtöbbet a használtautó-kereskedelem profitálhat. Alig három éve az autó még olyan terméknek számított, amelyet nem lehet interneten árusítani, mostanra azonban éppen az autókereskedelem növekszik a leggyorsabban a világhálón, s az internetfelhasználók 43 százaléka azt is el tudja képzelni, hogy el se menjen a kereskedőhöz.

A virtuális autószalonok felkeresésének legfontosabb okait a következőkben adták meg a potenciális vásárlók: árinformációk beszerzése (61 százalék), a legjobb árat kínáló kereskedő kikeresése (57 százalék), hozzáférés a használt autókra vonatkozó, független árlistákhoz (55 százalék) és információk a leadandó autó után várható bevételről (53 százalék).

Németországban jövőre már a használt autót vásárolni szándékozók 58 százaléka lesz internetfelhasználó, Franciaországban 22 százalék és Svédországban - ahol a kereskedők már 26-27 százalékban kínálják árujukat az interneten is - 42 százalék. Az internetes vásárlásra leginkább a német márkák kedvelői hajlanak. Mindazonáltal elsősorban a szerződéses dílerhez fordulnak még ma is az autóvásárlók, de feltűnő, hogy az internetfelhasználók a többi vásárlóhoz képest inkább keresik a független információkat, például teszteredményeket. A nem internetezők nagy súlyt helyeznek arra, hogy az esetleges hiteltől a karbantartásig mindent egy helyen intézhessenek el, míg a világháló használói arra helyeznek nagyobb súlyt, hogy a kereskedő közel legyen lakhelyükhöz és jó minőséget kínáljon kedvező áron - derült ki a felmérésből.