Újabb pályával gazdagodott az orvvadászfogó játék

forrás Prim Online, 2005. december 19. 18:06
Újabb pályával gazdagodott az a virtuális kalandjáték, amelyet a Magyar Telekom és a WWF Magyarország indított a „Vigyázz a madárra!” természetvédelmi program keretében. A második pálya helyszíne a Kiskunsági Nemzeti Park apajpusztai térsége. Az „Orvvadászfogó” célja, hogy szórakoztató módon bemutassa a madárvédelmi programot és a hozzá kapcsolódó ismereteket.
A kalandjáték három hazai természetvédelmi területen játszódik, amelyek jellemzője, hogy kiemelkedően gazdag élővilággal rendelkeznek, sok ritka és védett madárfajnak adnak otthont. Az első pálya a Duna-Ipoly Nemzeti Park ócsai területén játszódott, a második küldetés a Kiskunsági Nemzeti Park apajpusztai térségében zajlik, míg a harmadik feladatsort a Duna-Dráva Nemzeti Parkhoz tartozó Gemencen kell majd megoldani. Az első pályán több mint 4000 játékos próbálta ki tudását és gazdagította ismereteit, ez azt jelentette, hogy naponta 3-400 játékos kalandozott az ócsai természetvédelmi területen virtuálisan. A pontok alapján számított sorrend szerint az első 1500 madárvédő december utolsó két hetében kapja meg ajándékát, egy „Vigyázz a madárra” feliratú pólót.

A második pálya az apajpusztai térséget idézi: a pályán látható táblák pontos másolatai a helyi tanösvénynek, így információkat nyújtanak a terület állat- és növényvilágáról. A táblákat érdemes körültekintően elolvasni, hiszen a megszerzett információkkal lehet a feladatokat megoldani. A kezdő lépésben a játékosoknak egyébként el kell látogatniuk néhány adatért a legnézettebb hazai környezetvédelmi portálra, ( www.greenfo.hu ) ahol bővebben is olvashatnak a „Vigyázz a madárra!” programról is. A játékosok virtuálisan is találkozhatnak a térség jellegzetes állataival, így például a szürkemarhával, amely fontos szerepet játszik a legeltető környezetgazdálkodásban Apajpusztán.

A következő pálya indulása január végén várható.