A hazai mobiltartalom-piac nagy részben az erotikára épül

MTI Sajtóadatbank, 2006. január 9. 09:55
Az idén a magyar mobiltartalom-, illetve emelt díjas szolgáltatási piac várhatóan 9-10 százalékkal nő, amit támogat az is, hogy a következő két-három évben a második generációs készülékeket szinte teljesen felváltja a harmadik generációs (3G) telefon - mondta Malcsiner Péter, a Metacom Holding Rt. vezérigazgatója.
A holdingot 2005 őszén hozták létre: a cég a mobiltartalom-szolgáltatásra, valamint a mobil üzleti megoldásokra és a mobil fizetésre szakosodott. A Metacom 2006-ban 1,5 milliárd forintos árbevétellel számol, míg 2005-ben ez az összeg mintegy 350 millió forintot tett ki. A vezérigazgató elmondta: a WAP-forgalmat leszámolva 2005-ben 12-13 milliárd forintot ért el a magyar mobiltartalom- és emelt díjas szolgáltatási piac. Hozzátette: a mobiltartalom-piac nagy részben az erotikára épül, ezt követik a zenei letöltések, majd a videofilmek és a játékok. Malcsiner Péter a tervekről elmondta: a Metacom tagvállalatai révén piacvezető kíván lenni Magyarországon és régióban, s jelenleg már 12 országban 17 operátornak ad el mobiltartalmat.

A Metacom Holdingon belül több cég működik: a 2003-ban alapított M Factory Magyarország vezető mobil tartalomfejlesztő és -szolgáltató cége, míg a 2002-ben létrehozott Cellum, a vezető magyar mobil fizetési megoldások szállító vállalata. Tagja még a csoportnak a lengyel M-Galactic, amely különböző interaktív szolgáltatásokat nyújt lengyel médiavállatoknak, illetve egy új akvizícióval az I-Television, amely interaktív televíziós formátumokat tervez és gyárt a régióban. A Metacom tulajdonosa egy Luxemburgban bejegyzett vállalat, a Metacom Luxemburg SA, a holding alaptőkéje 20 millió forint.