Az e-mail marketing alapjai

forrás Prim Online, 2006. január 9. 12:44
A témát bemutató cikkeinkben letisztázzuk, hogy mi is az e-mail marketing, mi a spam (kéretlen levél), hogyan gyűjthet opt-in (beleegyezésen alapuló) e-mail listát, és hogy hogyan indulhat el az e-mail marketing egyre jövedelmezőbb útján anélkül, hogy menet közben akár szándékosan, akár akaratlanul "spammer" válna Önből.

Két olyan élményem volt a közelmúltban, amelyek hatására végül ezt a témát vettük elő: nemrég került sor egyik korábbi vállalkozásom - egy online művészeti galéria - eladására, és a technikai átadás során az egyik új tulajdonos az asztalomon és a körülötte látható könyvek közt felfedezett egy e-mail marketinggel kapcsolatos könyvet, és a következőt mondta:

"Á, e-mail marketing? Az a spam, ugye? Minek arról könyv? Csak küldeni kell..."

A másik ok az a hatalmas mennyiségű spam áradat, ami engem is súlyt nap mint nap, és amelynek az "eltakarítása" közben időről időre eszembe jut, hogy remélem a mi ügyfeleink elég tájékozottak ahhoz, hogy ne használják a szoftvereinket spam küldésére!

Egyre többen ismerik fel Magyarországon is az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket, azonban a nem megfelelően végzett e-mail marketing tevékenység nemcsak a címzetteknek jelent bosszúságot, hanem magának a küldőnek is komoly kellemetlenséget okozhat!

Éppen ezért fontosnak tartottuk, hogy cikksorozatunk első része szóljon azokról az előnyökről, amelyeket a helyesen alkalmazott e-mail marketinggel el lehet érni, szóljon azokról a veszélyekről, amelyeket érdemes elkerülni, valamint mutasson néhány alapvető technikát is mindezen elveknek a gyakorlati alkalmazásához.

A hét legjobb technika saját e-mail lista építésére


(Az alábbiakban leírt technikák mindegyike egyszerűen megvalósítható a MarketingSzoftverek MailMaster - www.marketingszoftverek.hu/mailmaster - programjával!)

· Hozzon létre saját hírlevelet! Tegyen hírlevél feliratkozási lehetőséget minden aloldalára! Kommunikáljon mindig a megígért gyakorisággal, és mindig a megígért témáról!
· Hozzon létre saját információs terméket, amely gyakorlatilag nem más, mint az Ön lehetséges vevőjét érdeklő témájú, az Ön weboldalának témájához kapcsolódó, az Ön szaktudását és tapasztalatát felhasználó tanulmány. Küldje el tanulmányát a feliratkozóknak egyben vagy részletekben, így létrehozva a majdani vásárláshoz nélkülözhetetlen szakmai tekintélyt és bizalmat. (Ez a cikk is, amit most olvas, egy ilyen információs termék: gyakorlati információkkal segítünk olvasóinknak, hogy fel tudják állítani és meg tudják valósítani saját e-mail marketing stratégiájukat, és arra számítunk, hogy olvasóink megismerik szakmai hozzáértésünket, illetve meglátják, hogy hajlandók vagyunk időt és energiát áldozni rájuk, még mielőtt egyetlen fillért is elköltöttek nálunk!)
· Ha nincs saját információs terméke, keressen egy a weboldalának látogatóit valószínűleg érdeklő információs terméket, és helyezzenek el feliratkozási lehetőséget az Ön weboldalán! A feliratkozó űrlapon kérjen engedélyt Ön és partnere rendszeres (havi, kéthavi, negyedéves) hírlevelének elküldésére is! A felhasználók jelentős része meg fogja adni az engedélyt!
· Helyezzen el weboldalán olyan dokumentációkat, demókat, referencia-anyagokat, amelyeket a felhasználó csak valós e-mail címének megadása után tölthet le! Kérjen engedélyt minden alkalommal hírlevelének elküldésére is!
· Hozzon létre automatikus árajánlatkérő és megrendelő rendszert weboldalán! Az űrlap, miután a felhasználó bevitte a szükséges paramétereket, a kiszámolt árajánlatot küldje el e-mailben! Az árajánlatot tartalmazó e-mailben helyezzen el linket, melyre kattintva megjelenik a megrendelőlap, melyen a már korábban bevitt adatok előre ki vannak töltve, így a felhasználónak csak a hiányzó adatokat kell kitöltenie!
· Letölthető árlista helyett helyezzen el weboldalán "Teljes termékválasztékunk és árlistánk lekérése e-mailben" űrlapot. Ha szükséges, emellett helyezze el weboldalán szűkebb árlistáját. Az árlista helyett bármilyen egyéb dokumentációra is alkalmazható ez a megoldás. A feliratkozó űrlapon kérjen engedélyt hírlevelének elküldésére is!
· Hozzon létre Kapcsolatfelvétel oldalt, ahol a jelentkezők érvényes e-mail címmel tudnak Önnek levelet küldeni. Kérjen engedélyt itt is hírlevelének küldésére.

Ha a fenti technikák közül elkezdi alkalmazni az Ön cégére leginkább illeszkedő megoldás(oka)t, napokon belül elkezd növekedni e-mail adatbázisa.

A továbbiakban leírunk néhány megoldást a hatékonyság növelésére.