Elvárások alatti Xbox-értékesítések

Genda Csongor Zoltán, 2006. január 9. 19:16
A Microsoft szoftverkonszern korábban megnevezte azon célját, miszerint legújabb játékkonzolja, az Xbox 360-as piacra dobásától számolt három hónap alatt 2,75-3 millió készüléket szeretnének értékesíteni, amely terveik nem látszanak valóra válni figyelembe véve az eddigi eladási statisztikákat - adta hírül a Financial Times.
Az elemzők szerint a november 22-i premier utáni 40 nap alatt mindössze 1,3 millió darab konzol lelt gazdára, ami egyrészt betudható a különböző szállítási nehézségeknek és áruhiánynak, másrészt pedig Japánban sokkal gyengébb érdeklődést mutattak a lakosok az Xbox iránt mint azt remélte a redmondi vállalat. A decemberi ünnepi bevásárló szezon elmúltával, pedig minden valószínűség szerint jócskán visszaesnek az eladások, ami azt feltételezi, hogy a szoftvercég nem lesz képes megvalósítani grandiózus 3 milliós értékesítési terveit.

A Las Vegasban megrendezésre került CES kiállításon pedig a Microsoft már nem szólt a korábban megfogalmazott 90 napos eladási céljairól, csupán annyit közöltek, hogy a júniusi gazdasági évzárásig szeretnék átlépni az ötmilliós határt. Peter Moore, az Xbox-részleg vezetője elmondta még, hogy a folyamatos áruellátás érdekében megbíztak a Flextronics, illetve Wilstron gyártók mellett még egy harmadik céget is, a kínai Celesticát a játékgépek előállításával, hogy a jövőben olyan külső tényezők, mint az áruhiány ne befolyásolhassák negatívan értékesítéseiket.