Hírlevélküldés professzionálisan - I. rész

forrás Prim Online, 2006. január 23. 15:20
Cikkünkben kifejtjük, milyen listákkal érdemes dolgoznia egy e-mail marketingkampány során és miként tudja biztosítani olvasói elégedettségét. Itt és most lerántjuk a leplet a spammel kapcsolatos összes téveszméről is.
Egy opt-in listára küldött levelet is nézhetnek spamnek!

Egy másik írásunkban sok szó esett már a beleegyezésen alapuló e-mail marketingről. Írtunk arról, hogy miért nem szabad - és érdemes - tömeges kéretlen reklámlevelet (spam levelet) küldeni, és említést tettünk arról, hogy tevékenységünk végeredményét tekintve gyakorlatilag minden spam, amit olvasónk annak vél.
Most részletesen beszélünk arról, hogy a gyakorlatban mi is számít spamnek, leírjuk, hogy mi az, amit az olvasó nagy valószínűséggel spamnek ítél, és pontosan megmutatjuk, hogy mit kell tennie ahhoz, hogy levelét ne nézzék spamnek.

Milyen esetekben számít egy e-mail spamnek?


Miért nem jó megoldás az ún. Opt-out, azaz, ha valakinek kéretlenül kezd el levelet küldeni, megadva viszont neki a lehetőséget a leiratkozásra?


Marketingszoftverek megoldás:

A leiratkozás link elhelyezéséhez a következő kódrészt kell beszúrnia a levélbe:

"leiratkozáshoz kérem [unsubscribe] kattintson ide [unsubscribe]!"

Ezt a kódrészt fogja a rendszer a levél elküldésekor lecserélni minden egyes címzett esetében egy személyre szabott linkre (ahol a link kékkel és aláhúzva megjelenő szövege a két speciális tag közt megjelenő levelünk alján található leiratkozás link is így került oda! (Bővebb információ szoftverünk használati útmutatójában található.)

A leiratkozás általában - a rosszul működő leiratkozási megoldások miatt - időbe telik. Nem fair megfosztani az illetőt még attól az időtől sem, amit a leiratkozással kell tölteni.)

Milyen esetekben számít egy e-mail spamnek, MÉG AKKOR IS, ha a címzettek feliratkoztak az e-mail listára?


PÉLDA:


Hadd írjak itt le egy esetet, ami velünk történt néhány héttel ezelőtt, és amely rávilágított a túl
ritka levélküldésből származó kellemetlenségekre.
A közelmúltban fejeztük be a MarketingSzoftverek 2.0 fejlesztését és tesztelését, és tértünk át az ingyenes szolgáltatásról a kereskedelmi szolgáltatásra. Az utolsó tíz hónapban (összesen 18 hónapig tartott a fejlesztés) annyira belefeledkeztünk a munkába, hogy még hírleveleink küldését is abbahagytuk. Ezen a nyáron júliusban küldtünk először levelet a hosszú szünet után, és azóta még néhányat.
Szeptember elején kaptam egy felháborodott levelet egyik olvasónktól, amelyben azt nehezményezte, hogy kéretlenül küldünk neki leveleket, és hogy már az internet szolgáltatójával is felvette a kapcsolatot, hogy fellépjenek ellenünk. Természetesen leiratkozását azonnal regisztráltam, majd megnéztem, hogy mégis mi lehet az ügy hátterében.

A MailMaster szoftver által rögzített adatok szerint az olvasó 14 hónappal ezelőtt iratkozott fel 8 leckéből álló online tanfolyamunkra. Hírleveleinkkel együtt a feliratkozást követő 4 hónapban (2002 nyarán) 13 levelet kapott, melyeket összesen 59 alkalommal nyitott meg (online - ebben nincsenek benne azok a levélmegnyitások, amelyek internet kapcsolat nélkül történtek), és 11 alkalommal kattintott a bennük lévő különböző hivatkozásokra, ezzel meglátogatva weblapunkat. Mégis, 10 hónap csend, és azt is elfelejtette (csak magunkat hibáztathatjuk!), hogy kik vagyunk! Sokat tanultunk a következetességről!

Mit tegyen, hogy a spamnek még a látszatát is elkerülje - hogyan küldje hírlevelét opt-in listájára? A professzionális hírlevélküldés alapszabályai

Cikkünk hátralevő részében részletesen bemutatjuk, hogy melyek azok a módszerek
amelyek igazán professzionálissá tehetik elküldött hírleveleit, és amelyek garantálják
hosszú távú eredményességét. Az egyes technikák tárgyalásánál bemutatjuk azt is, hogy az adott technikát hogyan lehet megvalósítani a MarketingSzoftverek segítségével.

Csak minőségi opt-in listával dolgozzon!


Biztosítsa olvasói elégedettségét még az első levél elküldése előtt!

Használjon kettős opt-in metódust a feliratkozásnál, így elkerülheti, hogy bárki is saját tudtán kívül kerüljön a listára. A kettős opt-in módszer azt jelenti, hogy a feliratkozást követően a
feliratkozó kap egy e-mailt, amelyben Ön kéri, hogy erősítse meg feliratkozását, amely csak akkor válik aktívvá, amikor ez megtörtént.

MarketingSzoftverek megoldás:

A megerősítés módja többféle lehet. A MarketingSzoftverek rendszerében kétféle megoldásra van lehetőség:


Csak azt ígérje meg, amit teljesíteni is tud.

Pontosan írja le, hogy milyen témájú, milyen terjedelmű, és milyen gyakoriságú levelekre számíthatnak az olvasók. Ha ezek közül valamely kérdésben nem tud dönteni, kérdezze meg olvasóit, majd szolgálja ki őket személyre szabottan. Ha sokan havonta, de szintén sokan kéthetente szeretnék megkapni hírlevelét, publikáljon kéthetente! Akik havonta kérik a levelet, azoknak küldjön el csak minden másodikat, és tegye elérhetővé számukra a köztes leveleket egy hírlevél archívumban.

MarketingSzoftverek megoldás:

A MailMaster program frissítőform funkciójának segítségével lehetőséget adhat olvasóinak arra, hogy bármikor megváltoztassák saját jelentkezési adataikat, beleértve olyan adatokat is, mint pl. küldés napja, kért témák, vagy bármely Ön által megadott tetszőleges adat.

A feltételes levélküldés segítségével a küldések beállításakor különböző logikai kifejezéseket adhat meg az illető adataival kapcsolatban, és a rendszer csak annak küldi el a levelet, akinél a logikai kifejezés teljesül.

Példa:
Ezt a levelet Ön akkor kapta html formátumban szept. 22-én, ha az adatainál a küldés napja mezőben a hétfő áll, és a formátum mezőben pedig html szerepel (a hétfő az alapértelmezett küldési nap, amit Ön bármikor megváltoztathat, ha [update[58_549_[id]]]ide kattint[/update]).

Használjon köszönőablakot, és feliratkozáskor küldendő levelet is.

Inkább találkozzanak a feliratkozók a hírlevél feliratkozással kapcsolatos információkkal kétszer, minthogy egyszer sem! A köszönőablakban tájékoztassa röviden az olvasót arról, hogy feliratkozása sikeres volt, illetve, hogy kapni fog egy részletes összefoglalót hírlevelével
kapcsolatban. Az összefoglaló levélben írja le, hogy mikor és mit várhat Öntől az olvasó, mutassa be az adatmódosítás és a leiratkozás módjait, valamint mutassa be archívumát ahol hírlevele korábbi számait olvashatja el az illető.

Amennyiben további információra van szüksége a fentiekkel kapcsolatban, nyugodtan írja meg nekünk kérdéseit!

A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.