IP telefónia megoldás a Siemenstől kis- és középvállalatok számára

forrás Prim Online, 2006. január 25. 14:27
A Siemens távközlési ágazata szerdán Magyarországon is bemutatta elsősorban kis- és középvállalatok számára készült, internetprotokollra épülő integrált kommunikációs rendszerének legújabb családtagjait, a HiPath 2000 sorozat berendezéseit.
A második generációs IP-technológiát használó, nyitott szoftverarchitektúrájú (SIP protokollt támogató), Linux-alapú rendszer lehetővé teszi az adat- és beszédkommunikáció egy hálózaton történő, költséghatékony lebonyolítását. Felhasználói oldalról számítógépek, telefonok és egyéb kommunikációs eszközök csatlakoztathatók a HiPath-hálózathoz, míg a szolgáltatói oldalon akár ISDN-, akár DSL-kapcsolat is megvalósítható.

A HiPath 2000 a következő funkciókat nyújtja egy rendszerben:

A HiPath 2000 harminc felhasználó számára biztosítja egyidőben a biztonságos kommunikáció lehetőségét. Ez jóval többet jelent egy egyszerű telefon-alközpont vagy router szolgáltatásainál: megoldható a részlegek és a dolgozók költséghatékony belső kommunikációja, hiszen a központi rendszerek kívülről is elérhetők a résztvevők számára. Ráadásul mindehhez kábelrengetegre sincs szükség, hiszen minden üzleti felhasználói alkalmazás - akár hang- akár adatbázisú szolgáltatásról van szó - elérhető vezeték nélkül is. A rendszer integrálja a számítógépes. illetve a hangalapú adatátvitelt és (a HiPath 2030 típusú berendezés) hangüzenetek rögzítésére és kezelésére is képes.

A HiPath 2000 a megszokott telefóniával azonos szintű hangminőséget biztosít, s használhatók mindazok a kényelmi funkciók, amelyeket a korábban alkalmazott rendszereknél megszoktunk, így a konferencia-kapcsolás, a hold-funkciók vagy a csengési beállítások. A hangátvitel minőségét a QoS-rendszer (Quality of Service) biztosítja, amely a hálózaton belül mindig magasabb prioritást biztosít a hangkommunikációnak.

A rendszer nemcsak az adat-, hanem a hangátvitelt is védi a biztonsági fenyegetések, vírusok vagy hackertámadások ellen, méghozzá több biztonsági szűrő, tűzfalak, titkosítási kulcsok valamint VPN (virtuális magánhálózatok) kialakításával.

Felhasználói szempontból a HiPath alkalmazása nagyon kényelmes, mert a rendszer rendkívül rugalmasan alakítható. Minden alkalmazott kaphat egy egyéni PIN-kódot, amelynek beütésével bármelyik mellékállomásról elérheti a számára beprogramozott szolgáltatásokat vagy adatokat.

A rendszert alacsony költségekkel lehet telepíteni és működtetni, s jelentős összegek takaríthatók meg azzal, hogy a munkatársak egymás közötti telefonbeszélgetései a hálózaton belül zajlanak le.

A Siemens Communications a HiPath 2000 bemutatójával összekötött mai sajtótájékoztatóján munkatársunk kérdéseire a következő válaszokat kapta.