Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma

forrás Prim Online, 2006. február 9. 11:57
A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 52%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 58%-kal emelkedett - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve - vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését negyedévente felmérő jelentéséből.

2005 harmadik negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internethasználati indexe, a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, tovább csökkent és a 19,8-as értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni növekedés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható optimistább véleményének tudható be, míg a bankok általában ebben a negyedévben is derűlátóan nyilatkoznak. Mindez valószínűleg annak tudható be, hogy november folyamán élénkült az online biztosítási piac (kötelező biztosítások piaca), s ezen a területen - részben a jelentős árengedmények, részben a standard termékek miatt - igen sikeresek az online tranzakciók.

GKI - T-Mobile e-pénzügyi index

Forrás: GKI Rt. - T-Mobile Magyarország Rt. - SUN Microsystems Kft.


Internetes banki ügyfelek

2005. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 664 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10%-kal több mint 3 hónappal, és 52%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2006 első félévének végére várhatóan 827 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma.

Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 103 ezer volt, ami 7%-os, illetve 58%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. A jelentés becslése szerint 2006 júniusának végére 117 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.

Internetbanki lakossági ügyfelek száma
Forrás: GKI Rt. - T-Mobile Magyarország Rt. - SUN Microsystems Kft.



Internetes szolgáltatások

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően, a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.

Az interneten keresztül adott lakossági megbízások arányának várható változása a következő 12 hónap során a bankok véleménye alapján
- egyenlegértékek [-100 jelentősen csökken; +100 jelentősen nő]; 2005. III. negyedév -
Forrás: GKI Rt. - T-Mobile Magyarország Rt. - SUN Microsystems Kft.



A felmérés 2005 decemberében történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 harmadik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 64%-a a képviseltette magát a felmérésben.