SAS: 1,68 milliárd dolláros rekord-árbevétel tavaly

forrás Prim Online, 2006. február 20. 17:03
Megalakulásának idén harmincadik évfordulóját ünneplő SAS bejelentette, hogy 2005-ben rekord-árbevételt realizált. A teljes forgalom 10%-kal, 1,53 milliárd dollárról 1,68 milliárdra nőtt, amely nemzetközileg kiegyensúlyozottan oszlott meg: 46% az amerikai kontinensről, 44% az EMEA térségből (Európa, Közel-Kelet és Afrika), 10% pedig Ázsiából származott.
A magyar SAS-iroda a korábbi évekhez hasonlóan ismét kétszámjegyű növekedést ért el.

Középpontban az ügyfél


„Ügyfeleink a SAS®9 Enterprise Intelligence Platform segítségével nagyobb profitra tehetnek szert, és növelhetik ügyfeleik elégedettségét” – jelentette ki Jim Goodnight elnök-vezérigazgató. „Minden eddiginél nagyobb igény van technológiáink, megoldásaink és iparági szakértelmünk iránt,  amely a SAS számára kiváló piaci pozíciót teremt.”
Az iparági megoldások közül továbbra is a banki megoldások vezetnek 10%-os növekedéssel, a kiskereskedelem területe 20, az oktatásé 16, a biztosításé 12, a kormányzaté pedig 11%-kal nőtt. A horizontális, iparágakon átnyúló üzleti megoldások nemzetközi eladása 2004-hez képest 24 %-kal emelkedett a vállalati teljesítménymenedzsment, a HR, a marketing-automatizálás és a kockázatkezelés területén elért bővülésnek köszönhetően.
Több mint 3400 jelenlegi SAS-ügyfél vásárolt 2005-ben további licenceket, ami azt mutatja, hogy a vállalatok valóban magasnak tartják a SAS termékeibe fektetett beruházásaik értékét. „A SAS hosszú múltja is magyarázza erős ügyfélkapcsolatainkat” – fejtette ki Jim Goodnight. „Vevőink hűségének megőrzése érdekében nagy súlyt helyezünk az ügyfélmegtartásra, és árbevételünk 24%-át fordítjuk kutatásra és fejlesztésre.”

Az SAS piaci helyzete a BI területén


Számos befolyásos piacelemző ismerte el a SAS vezető szerepét 2005-ös jelentésében. A Gartner Inc. „Magic Quadrant for Business Intelligence Platforms, 1Q06” című kutatásában a SAS a Piacvezetők síknegyedébe került.

A CIO Insight szaklap felmérése szerint az üzleti intelligencia kategóriában „egyértelműen a SAS vezet”.

Az informatikai döntéshozók irányadó amerikai lapja immár harmadik alkalommal adta közre éves felmérését „2005 Vendor Value Survey” címmel, amely 884 informatikai menedzsertől kérdezte meg, hogy preferált gyártóik biztosítják-e az elvárt értéket és megbízhatóságot.

A válaszolók előbb megnevezték azokat a gyártókat, amelyekkel üzleti kapcsolatban álltak az elmúlt 12 hónapban, majd hét alapvető kritérium szerint értékelték őket. A felmérés összességében azt mutatta, hogy az amerikai döntéshozók 2005-ben elégedettebbek voltak a gyártókkal, amelyek közül 18, beleértve a SAS-t is, az előző évinél jobb pontszámot ért el.