Tavaly a harmadik helyre lépett előre a Lenovo a világpiacon

Milkovits Gábor, 2006. február 26. 09:10
Az iSuppli piackutató cég legfrissebb adatai szerint a kínai Lenovo 2005-ben a harmadik legnagyobb PC-gyártóvá lépett elő a világpiacon.
Az első két helyet továbbra is a Dell és a Hewlett-Packard foglalta el tavaly, 17,2, illetve 14,7%-os részesedéssel, ami azt jelenti, hogy 2004 óta tovább nőtt a két cég közötti különbség (3,7 millió eladott PC-ről 5,5 millióra). A Lenovo ugyanakkor mintegy négy helyet előrelépve a piac 6,4%-át szerezte meg 2005-ben, amiben nyilván szerepet játszott az IBM PC-üzletágának felvásárlása is. A kínai gyártó igen impozáns mértékben, 4,3 millióról 13,9 millióra, vagyis 222,9%-kal növelte személyi számítógép-eladásait egy év alatt. A negyedik helyen a tajvani Acer végzett 9,6; az ötödiken pedig a Fujitsu-Siemens 8 millió eladott PC-vel.

A piackutató adatai alapján a tavalyi utolsó negyedévben 14.7%-kal több személyi számítógépet értékesítettek, mint a harmadikban, és 18,7%-kal többet, mint egy évvel korábban. Az iSuppli prognózisa szerint idén tovább folytatódnak majd a kedvező folyamatok és a teljes éves gyarapodás a piacon 11,6%-os lesz. A legfontosabb változásoknak a többmagos processzorok további terjedése, illetve a Windows Vista operációs rendszer megjelenése számítanak majd az idén.