KFKI-LNX videokonferencia rendszer a Nissan-nál

forrás Prim Online, 2006. április 11. 12:31
Mintegy fél évvel ezelőtt a Nissan Budapesten hozta létre a közép-kelet-európai (szlovák, cseh, lengyel és magyar) piacot irányító regionális központját. Ez többek között azzal is járt, hogy a négy piacot koordináló munkatársaknak rengeteget kellett utaznia az országok között. Ezeknek az utazásoknak egy jó részét takarítja meg a cég azzal, hogy kirendeltségeit Európa-szerte videokonferencia rendszerrel szereli fel.
Az autóiparban a Nissan újításának számít az a regionális irányítási filozófia, amelynek fontos eleme, hogy egy központ felügyelete alá tartozó kirendeltségek videokonferencia rendszer segítségével tartsák a kapcsolatot – nyilatkozta a friss beruházásról Kiss Adrienn, a Nissan general affairs managere. A jelenlegi beruházás a varsói, a prágai és a budapesti irodát érinti. A decemberben nyílt prágai, és a januárban nyílt varsói irodákban a videohívás még a közeli hetek-hónapok során valósul meg, de Budapesten már üzembe állt a megoldás.

Számos konferenciahívást bonyolítottunk a francia és az angol központokkal, illetve képviseletekkel – emelte ki Kiss Adrienn. Már ezekkel a hívásokkal is időt, energiát takarítottunk meg, hiszen a munkatársaknak nem kell elhagyniuk az irodájukat, a megbeszélést követően azonnal folytathatják a munkát. A rendszer használata egyszerű, terveink szerint központonként mintegy 8-10 ember használhatja. Bár konkrét számok nincsenek, a beruházás megtérülését 2 évre terveztük.

A Nissan világszerte egységesen használt virtuális konferencia megoldása a vizuális kapcsolaton túl még számos szolgáltatást nyújt – avat be a technológiába Hosszu Péter, a KFKI-LNX Hálózatintegrációs Zrt. értékesítési igazgatója. A megoldás lehetővé teszi, hogy a magyar központ távolról felügyelje, irányítsa a cseh és lengyel iroda IT, HR és controlling tevékenységét, jelentős létszámot megtakarítva a helyszínen, illetve csökkentve a magyar központ utazási és szállásköltségeit. Tekintettel arra, hogy a kommunikáció a céges telephelyek közötti kapcsolattartás (az informatikai rendszerek és a korszerű hangkommunikáció) érdekében amúgy már meglévő bérelt vonali infrastruktúrán zajlik, a videokommunikáció nem jár többletköltségekkel.

További videotechnikai szolgáltatás például, hogy az élő kép- és hangtovábbítással egyidejűleg prezentációk, írott anyagok, file-ok, illetve a flip-chart segítségével kézírás is megjeleníthető. Nem jelenti ez azt, hogy a személyes találkozók teljesen háttérbe szorulnak, ez nem is lehet cél. Ugyanakkor ezzel a megoldással mégiscsak látom a velem beszélőt, „négyszemközt vagyunk”, és épp úgy továbbíthatjuk valós időben mindenféle anyagainkat, mintha csak egy asztalnál ülnénk. Ehhez jön még, hogy a rendszer bizalmas beszélgetésekre is lehetőséget ad, hiszen az irodákból zajlik. Biztos vagyok benne – tette hozzá végül Kiss Adrienn –, hogy a közeli jövőben számtalan cég fedezi fel majd az ilyen és hasonló rendszerekben rejlő lehetőségeket.