Nevezetes Nokia-negyedév

Kovács Attila, 2006. április 21. 10:18
A Nokia Magyarország mai közlése szerint a Nokia 2006. évi első negyedéves globális nettó értékesítési bevétele 9,5 milliárd euró, a részvényenkénti nyereség értéke, pedig 0,25 euró.
Ezzel a vállalat árbevétele 29 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához (2005. 1. negyedévéhez) képest, a részvényenkénti nyereség értéke, pedig 32 százalékkal emelkedett. A cég a tavalyi évhez képest 40 százalékkal több mobiltelefont értékesített, megszilárdítva vezető helyét a piacon.

Fontosabb vállalati és iparági adatok 2006. első negyedévében: Előzetes becslések alapján az iparág összes negyedéves értékesítése 215 millió darab készülék, mely az előző negyedévhez képest 12 százalékos visszaesés, éves összehasonlításban azonban és 27 százalékos növekedés. A Nokia negyedéves készülék volumene 75,1 millió darab volt, mely 10 százalékos visszaesés az előző negyedévhez képest, 40 százalékos növekedés azonban éves összehasonlításban. Előzetes becslések alapján a Nokia negyedik negyedéves piaci részesedése 35 százalék volt, mely 1 százalékos bővülés az előző negyedévhez képest, és 3 százalékos növekedés éves összehasonlításban. A Nokia értékesítési árbevétele az Egyesült Államokban közel megduplázódott az előző év azonos időszakához képest. A készülékek átlagos eladási ára 103 euróra nőtt az előző negyedéves 99 euróhoz képest.

Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatójának véleménye a vállalat eredményeiről:

A Nokia kiváló negyedévet zárt, különösen az értékesítési árbevétel és a részvényenkénti nyereség éves növekedésével lehetünk elégedettek. Erős termékválasztékunknak és a terveink kiemelkedő megvalósításának köszönhetően az egyébként rendszerint gyengébb első negyedévben is jó eredményeket értünk el. Érdemes kiemelni, hogy a piaci részesedésünk újabb három százalékkal, 35 százalékra emelkedett. A Nokia így továbbra is biztosan őrzi vezető helyét. Örömmel látom, hogy az új piacok meghódításáért folyó versenyben helyes stratégiát választottunk. Ennek legjobb példája az N70-es multimédia komputer, mely a WCDMA készülékek között a legjobb eladási statisztikával büszkélkedhet, és a Nokia legjövedelmezőbb terméke volt az első negyedévben.”

Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnöke és operatív igazgatója elmondta: „az iparág újabb sikeres év előtt áll. Becsléseink szerint idén a világpiac 15 százalékkal növekedhet, melyből 70 százalékot a feltörekvő piacoknak köszönhetünk. A Nokia jövőbeli sikere szempontjából létfontosságú, hogy a felzárkózó országok piacán tovább erősítsük vezető helyünket, elsősorban a belépő kategóriájú, olcsóbb készülékek segítségével. A tartós növekedésünk másik záloga a hálózati üzletág jó teljesítménye, így örömmel látjuk a javuló eredményeket ebben az üzletágban.”

Vállalati és iparági kilátások a második negyedévre és a teljes 2006-os évre:

várhatóan tovább nő az eladott készülékek száma a teljes iparágat tekintve;
a Nokia piaci részesedésének aránya előreláthatólag nem változik jelentősen a következő negyedévben; a hálózati üzletág a szezonalitásnak megfelelően fejlődik 2006 második negyedévében; a 2005-ös 795 millió eladott készülékhez képes a Nokia mintegy 15 százalékos iparági bővüléssel számol 2006-ra; bár a készülékgyártók várhatóan 2006-ban is növelik az eladásaikat, a feltörekvő piacok sajátosságai és az erős verseny miatt várhatóan némileg csökken az eladott készülékek átlagos ára; a Nokia szerény bővülésre számít a mobilinfrastruktúra vonalon euróban számolva 2006-ban; a Nokia célja, hogy a teljes évet tekintve növelje piaci részesedését a mobiltelefonok és a hálózati eszközök piacán.