IP Centrex telefonszolgáltatást indít a 3C Kft.

Kovács Attila, 2006. április 27. 14:50
Budapesti sajtótájékoztatón jelentette be a 3C Magyarország Kft., hogy mától 3Centrex néven az ország területén IP alapú telefonközpont (IP Centrex) szolgáltatást indít.
A szolgáltatás igénybevézelét elsősorban több telephelyes kis- és középvállalkozásoknak ajánlják, de az otthonokból elérhető szolgáltatás bevezetését is tervezik. A tájékoztatón megjelent Ross Sampson, a 3C nemzetközi marketing igazgatója, aki elmondta, a múlt évben átalakult cégnek jelenleg Londonban, Budapesten, Moszkvában és Szent Péterváron vannak irodái, és az ADSL, CPS és IP Centrex szolgáltatások révén nagyon gyors növekedést vár a cég.Hozzátette: a szolgáltatások iránt azért is nagy kereslet várható, mert az interneten bonyolított hívások nagy mértékben csökkentik a telefonszámlát, a be-kimenő teljes hanforgalom a felhasználó igényeinek megfelelően központilag menedzselhető.

Az 3Centrex nem más, mint speciális internetes telefonközpont rendszer. Használatához szélessávú internetkapcsolatra van szükség. A 3Centrex teljes mértékben kiváltja a megszokott hagyományos telefonrendszereket: egyszerűen kezelhető és sok olyan hasznos funkciót tartalmaz, amelyet egy hagyományos telefonközponttal csak nehézkes programozással és emberi erőforrás bevonásával érhetünk el. Az internetes telefonközpont könnyen kezelhető webes felületen konfigurálható, ahol mind a telefonközpont kezelője, mind az összes felhasználó könnyűszerrel elvégezheti a központ működésével kapcsolatos beállításokat. A 3Centrex sokrétű alternatívát nyújt a meglévő hagyományos telefonközpont rendszerekkel szemben Nincs beruházási költség, a karbantartás és az üzemeltetés a szolgáltató feladata.

3Centrex szolgáltatás főbb funkciói: költségfigyelés; állomás hívásadatainak , hivások költségének lekérése; automatikus visszahívás ha a hívott fél foglalt; automatikus hívás - amint a kagylót a felhasználó felemeli; konferenciahívás; hívás visszautasítása előre beállított telefonszámról; automatikus hívásátirányítás előre megadott telefonszám esetén;
hívásvárakoztatás; hívásparkoltatás; hívás parkoltatása megadott mellékkel; híváskorlátozás; utolsó bejövő hívás megjegyzése (akkor is ha nem jött létre a beszélgetés); megkülönböztető csengőhang előre beállított telefonszámok esetén; megkülönböztető csengőhang belső vagy külső hívások esetén; telefonbeszélgetés átirányítása; caller ID; caller ID letíltása; hold funkció; előhívószám letiltása; call waiting szignál küldése másik telefonszámra - ebben az esetben a hívottat így értesíthetjük, hogy fontos mondanivalónk van számára; hívás megszakítása és harmadik félként bekapcsolódás; előre beállított csoport vagy állomás, amely átveszi a hívást, ha a hívott állomás foglalt vagy nem válaszol,
utolsó hívott szám tárcsázása előre beállított kód vagy billentyű segítéségével; utolsó szám automatikus tárcsázása, amíg a hívott nem felel; előre beállított telefonszám gyors tárcsázása kóddal; más tárcsahang, amely bejövő üzenetre vagy hangpostára hívja fel a figyelmet; üzenetre emlékeztető led - megfelelő telefonkészülék esetén; várakozó zene;
egy készülékre több hívás fogadása és a hívások egy időben történő kezelése.

A sajtótájékoztatón Stefan Tsvetkov, a 3C Kft. ügyvezető igazgatója a következő előnyöket emelte ki: konvergens megoldás - rugalmasan alkalmazható meglévő infrastruktúra khasználatásal is a szervezeten belül és kívül; bővítés esetén nincs szükség költséges hardver megvételére és bonyolult programozásra; több földrajzi helyszín összekapcsolható - akár egymástól messze lévő telephelyek is egyszerűen összekapcsolhatók; a szolgáltatásba akár otthoni telefonkészülék is bekapcsolható; egyszerű a tárcsázási szabályok beállítása az iroda össze állomására; az állomások közötti hívások ingyenesek; könnyen integrálható számítógépes telefonszoftverekkel; az állomás könnyen kötöztethető egyik helyről a másikra; a rendszer kompatibilis a hagyományos ISDN centrex-szel; nincs szükség beruházásra - mivel maga a központ a szolgáltató tulajdonában van; a vonalak változása esetén sincs szükség hardverberuházásra; a vonalak beüzemelése a szolgáltató felelőssége;
nincs szükség külön helyiség biztosítására, mint a hagyományos telefonközpont esetében; a karbantartás és az üzem biztosítása a szolgáltató feladata és felelőssége; új upgrade-k ingyenesen telepíthetők - esetleg új funkciókkal.

A 3Centrex támogatja a SIP protokolt, kompatibilis az ismert IP telefon végberendezésekkel (LinkSys, GrandStream, DataVox, Cisco, ATA, Polycom, Zyxel stb.).