Az e-business az üzleti folyamatok elektronikus megvalósítása vállalaton belül és kívül. Az elemzők egyetértenek abban, hogy ezen új üzleti filozófia és eszközrendszer a közeljövőben robbanásszerűen hódít majd teret mind a nagyvilágban, mind Magyarországon. A Compaq NonStop megoldások a folyamatos, megszakítás nélküli üzletmenet megteremtését és annak biztosítását jelentik, négy alapelemen nyugodva: rendelkezésre állás, skálázhatóság, menedzselhetőség és biztonság. Mindezek alapfeltételei a közeljövő "virtuális ökoszisztémájának", ahol az a vállalat nyer, amely "leállásmentesen" képes a mindenkori vevői igényeket feltérképezni, azokat megérteni, és azokra megfelelően reagálni. A Compaq ezen eszközöket szervezte rendszerbe, és építette ki megoldás- és szolgáltatáskínálatát.
Az e-business olyan területeket foglal magában, mint az elektronikus kereskedelem, az ügyfélkapcsolat-kezelés, az elektronikus intelligencia, a tudásmenedzsment és a globális értékláncmenedzsment. E területeket a Compaq a fogyasztók elvárásaira alapozva teljes vertikumban fedi le, biztosítva a "one-stop-shopping" megközelítést. A Compaq az e-businesshez építőköveket szolgáltat. Ilyen az alap-infrastruktúra (businesskritikus rendszerek: AlphaServerek Tru64, Linux és OpenVMS operációs rendszerekkel, NonStop Himalaya és NonStop Integrity rendszerek; iparági szabvány szerverek: ProLiant, TaskSmart - Microsoft Windows NT, NetWare, Linux és SCO/Unixware operációs rendszerekkel, megoldáscsomagok IP-re optimalizálva, tárolók és szerveralkalmazások), valamint a hálózati rendszerarchitektúrák.