A Yahoo egy részének megvételéről tárgyal a Microsoft

Milkovits Gábor, 2006. május 4. 10:18
A Financial Times beszámolója szerint a Microsoft közel egy éve tárgyalásokat folytat a Yahoo-val arról, hogy kisebbségi tulajdonrészt szerezzen az internetes tartalomszolgáltatónál.
A lap szerint a tárgyalások jelenleg nincsenek aktív fázisban, ugyanakkor a hírforrások állításai alapján a Microsoft vezetése továbbra is nyitott a megegyezés irányában. Az értesülést mostanáig egyik érintett fél sem erősítette meg. A hírforrások tudni vélik, hogy a szoftverkonszern MSN részlegét adná át a Yahoo-nak, cserébe a kisebbségi részesedésért a cégben. A lépés célja nyilvánvalóan a Google elleni közös fellépés, illetve a keresőszolgáltatásokhoz kapcsolódó internetes reklámpiac felfuttatása lenne. Tavaly a Mirosoft a Time Warner-rel tárgyalt hasonló céllal: akkor 5%-os AOL tulajdonrész, illetve a keresőtechnológia megvételéről volt szó, eredmény azonban végül nem született. A Yahoo-üzlet valószínűleg ismét lehetővé tenné a Microsoft számára a tartalomszolgáltató reklámkezelő technológiájának használatát, amelyet nemrég saját AdCenter megoldására cserélt a cég. Az AdCenter azonban egyelőre nem váltotta be hozzá fűzött reményeket, a hirdetők száma ugyanis a Credit Suisse becslése szerint jelenleg alig a tizede korábbi 300 ezernek.

Akár létrejön a megegyezés a Yahoo-val, akár nem, annyi biztos, hogy a Microsoft nem hagyja annyiban a Google egyre látványosabb előretörését az online szférában. A vállalat ugyanis a vártnál jóval többet, mintegy 2,4 milliárd dollárt kíván befektetni az elkövetkező 15 hónapban különféle saját projektekbe, és ezek között elemzők szerint kiemelt helyet kapnak majd az online szolgáltatások.