Vb-2006: Avaya - magyar rendszermérnökök a futball világbajnokságon

MTI Sajtóadatbank, 2006. május 29. 11:01
A internetes távközlés egyik vezető vállalata, az amerikai Avaya nyújtja a németországi futball világbajnokság kommunikációs szolgáltatását, s ebben a munkában hat magyar rendszermérnök is részt vesz.
Ezzel kapcsolatban Pénzes Tamás, az Avaya Magyarország Kft. műszaki vezetője az MTI-nek elmondta: már a 2002-es vb-én is nyújtottak kommunikációs szolgáltatásokat a FIFA-nak.

A bajnokságon megvalósított rendszer egy hónapon át a világ legnagyobb konvergens kommunikációs hálózata lesz, ami hang- és adatátvitellel köt össze 12 stadiont, több szállodát, repteret, pályaudvart, illetve a FIFA berlini székhelyét, valamint a müncheni, a dortmundi és a berlini sajtóközpontot.

A becsült hálózati összeköttetések száma 45 ezer lesz, az átvitt forgalom pedig a várakozások szerint meghaladja a 15 terabájtot, vagyis a 120.000.000.000.000 bitet.

A rendszer nemcsak a számítógépek, illetve az internetes-telefonok forgalmát bonyolítja le, hanem például a fotóriporterek digitális fényképeinek továbbításához szükséges vezeték nélküli hálózatot is működteti, illetve megjeleníti a szakkommentátorok képernyőin az adatokat.

A rendszer azonosítja a rádiófrekvenciával ellátott, névre szóló jegyeket is, amivel csak a tulajdonosa léphet be a stadionba.

A gyakorlatilag 100 százalékos rendelkezésre állást lehetővé tevő interneten alapuló rendszer nagy előnye, hogy olcsóbb a hagyományos hálózatnál: a négy évvel ezelőtti világbajnokságon 200 ezer dollárral került kevesebbe működtetése. Ez részben annak is köszönhető, hogy a kommunikációs hibák 96 százalékát emberi beavatkozás nélkül, automatikusan kijavítja rendszer.

A bajnokságon nyújtott kommunikációs szolgáltatás érdekessége, hogy ezért nem kap pénzt az Avaya. Sőt, fizet a FIFA-nak azért, hogy jelen lehessen a foci vb-én. A támogatás összegét üzleti titokként kezelik.

Az Avaya, leányvállalatán keresztül, a magyar piacon is nyújt kommunikációs szolgáltatásokat, s Budapesten működteti az egyik nemzetközi, mintegy 100 mérnököt foglalkoztató ügyféltámogatási központját.