A profit helyett a piacszerzésre koncentrál a Lenovo

Milkovits Gábor, 2006. május 31. 21:11
A világ harmadik PC-gyártójának számító kínai Lenovo elnöke a Reuters-nek nyilatkozva arról beszélt, hogy a cég számára rövidtávon a piaci terjeszkedés fontosabb, mint a nyereség növelése.
Yang Yuanquin Lenovo-elnök szerint az idei évben a bevételek gyarapítása az elsődleges cél, ám a profitot csökkentő árleszállításoktól sem riadnak vissza a piaci terjeszkedés érdekében. Yang szerint abban az esetben, ha a riválisok árversenyt kezdeményeznek, ők készek felvenni a kesztyűt. Mindez annak ellenére hangzott el, hogy a kínai gyártó 2005 negyedik negyedéves vesztesége kétszeresen felülmúlta az elemzők várakozásait. Ennek jó része persze az IBM PC-részlegének 1,25 milliárd dolláros felvásárlásából adódik, de az ezt követő átszervezések még további 70 millióba kerültek. Az idén még mintegy 30 milliós költséggel járhat a struktúraváltás, ám ezek az intézkedések hosszabb távon előnyösebb pozícióba juttathatják a Lenovó-t. A cég ugyanis eddig ezer munkahelyet csoportosított át az Egyesült Államokból Kínába, ami nyilvánvaló megtakarítással jár. Ráadásul a Lenovo által uralt kínai piacon kétszámjegyű profitnövekedéssel számol a gyártó, ami ellensúlyozhatja a máshol esetleg jelentkező veszteségeket.

A Lenovo stratégiai tervei között az szerepel, hogy egyfelől az IBM technológián alapuló laptopokat, másfelől pedig olcsóbb asztali PC-ket gyártanának és forgalmaznának, mivel ezek ma a leginkább piacképes termékek. A prémium PC-k, például a ThinkPad noteszgépek esetében az engedélyezett időpontig tovább használnák az IBM márkanevet.