Hogyan tehet szert eredményesen működő linkpartnerekre?

forrás Prim Online, 2006. június 16. 13:22
Egy weboldal látogatottságának felfuttatására a lehető leggyorsabb és legolcsóbb módszer a linkcsere vagy linkmarketing. Minden kezdő weboldal tulajdonos nagy lelkesedéssel fog bele ebbe a tevékenységbe, azonban az eredmény nem mindenkinél garantált. Hogy pontosan mi ennek az oka? Három részes cikkünkből megtudhatja.
Mi a linkmarketing?

A linkmarketing során Ön, vagyis a weboldal tulajdonosa felkeres más weboldalakat és megkéri őket, hogy helyezzenek el honlapjukon az Ön oldalára mutató hivatkozás(oka)t.

Ha a felkeresett weboldalak tulajdonosai felteszik a saját oldalukra az Ön hivatkozását, akkor a látogatottságuk egy részét megosztják Önnel.

A linkmarketing az egyetlen olyan online marketing módszer, melynek eredményessége csak Öntől függ – hiszen akárhány linkpartnerre szert tehet. A linkmarketing által hozott látogatószám növekedésének nincs felső határa és ami a legjobb, hogy a munkát elvégezve szinte állandó látogatottságot produkál.
A linkmarketing a leghatékonyabb és legkönnyebb marketing módszerek egyike – de csak akkor működik, ha jól csinálják.

Ezek után automatikusan felmerülhet Önben a kérdés:

„Miért tennék ki mások az én hivatkozásomat az oldalukra?”

A felkeresett linkpartnerek számára több okból is érdekes lehet az Ön megkeresése:


· Viszont linket kapnak az Ön honlapjáról a saját weboldalukra (ez a keresőkben való jó helyezés elérését is segíti mindkettőjük számára, valamint mindkét honlap „Google Page rank” –jét - „Oldal értékét” - is növeli)
· Az Ön oldalán értékes információk és szolgáltatások találhatóak melyeket ha a partner oldal ajánl a látogatóinak, az növeli a weboldal értékét (fontos, hogy valóban minőségi és értékes tartalmat szolgáltasson oldalán, mert csak így fogják az Ön oldalára mutató hivatkozást kitenni a partnerei.)
· Előre elkészít honlapján egy oldalt, ahova kiteszi partnerei linkjét. Így már a megkereső levélben megírhatja, hogy elhelyezte a felkeresett partnerre mutató linket az oldalán – így majdnem biztos, hogy a partner viszonozza majd a link kihelyezést.
· Viszonteladói jutalékot fizet a partnereknek a tőlük érkező látogatók vásárlása után (ez az ún. affiliate marketing, mely a linkmarketing egy komolyabb változata - cikkünk második részében részletesen írunk erről)

A partner oldalakon történő megjelenés sokféle lehet:


· egyszerű hivatkozás
· banner hirdetés
· egy cikk bevezetője
· teljes cikk kihelyezése
· kihelyezett hírlevél jelentkezési lehetőség – nagyon hatékony
· affiliate marketing (cikkünk 2. részében bővebben olvashat róla)

Ahhoz, hogy Ön valóban eredményes linkmarketinget folytasson fontos, hogy betartsa a következő szabályokat amikor link partnerek után kutat:

· Készítsen el előre többféle megkereső levelet, melynek bizonyos részeit mindig írja át az adott oldalra szabottan.
· Ne a legnépszerűbb weboldalakkal kezdje a megkeresést a nagy látogatószám reményében, mert még ha ki is teszik a linkjét, nem biztos, hogy az hosszútávon ott is marad. Máról holnapra könnyedén dönthet úgy a partner, hogy leveszi a hivatkozást és az Ön addigi jelentős látogatószáma hirtelen a mélybe fog zuhanni.
· Keressen fel kisebb oldalakat - de belőlük akár több százat is – akik örömmel hivatkoznak Önre honlapjukon. (A katalógus oldalakról könnyedén gyűjthet ötleteket a partnerlista készítése során.) A kis látogatottságú oldalakra kihelyezett linkek stabil látogatószámot garantálnak majd az oldalára - még ha nem is túl sokat.
· Töltsön el minden nap 1-2 órát linkpartnerek felkutatásával. Küldjön el naponta 10 levelet. Ha csak 2 partner válaszol pozitívan akkor is egy héten 10 új linkpartnere lesz, ami egy hónapban 40, egy évben 480. Ekkora mennyiségnél még akkor is jelentős és stabil látogatószámra tehet szert, ha partneroldalainak kicsi a látogatottsága.
· Ha a megkeresett weboldalak nem válaszolnak a levelére, küldjön egy újabb levelet. Ezt a műveletet nyugodtan megismételheti 2-3 alkalommal ha nem kapsz választ. Ebből látni fogja a felkeresett partner is, hogy kitartó és komolyan gondolja szándékát és válaszra fogja méltatni, még ha az nemleges is lesz. Fontos, hogy mindenképp jelezze a partner felé a levél végén, hogy választ vár akármilyen döntés születik is.
· A linkmarketing tevékenység kezdetekor a mennyiségre összpontosítson, aztán a minőségre. Keressen meg mindenkit akit tud. Ne essen abba a hibába, hogy csak néhány oldalt szólít meg, ők nemet mondanak, majd Ön kijelenti, hogy nem működik a link marketing!

Cikksorozatunk következő részében bemutatjuk azt a módszert amelynek segítségével rendkívüli mértékben megnövelheti linkmarketingje hatékonyságát, és amelynek használata nélkül szinte lehetetlenség eredményes online marketing tevékenységet folytatni.

A témához kapcsolódóan további cikkeket talál az Internet-Marketing.hu weboldal Látogatottság mérés (http://www.internet-marketing.hu/latogatottsag-meres) témakörében.