Viacom-Adobe szövetség

Kovács Attila, 2006. augusztus 15. 16:02
Augusztus 14-én a  Viacom szórakoztató tartalomipari vállalat és az Adobe Systems stratégiai szövetséget kötött, amely szerint a Viacom az Adobe Engagement Platformja segítségével fogja fejleszteni és terjeszteni a Viacom márkanevű tartalmát. A Viacom a tulajdonában lévő televíziós, filmes és digitális anyagokból az online és a mobil közönség számára is látványos tartalmat fog szolgáltatni. A két vállalat a Viacom exkluzív tartalmára építve, illetve az Adobe új generációs fejlesztőeszközeit és elterjedt platformfüggetlen kliensszoftvereit felhasználva új médiaalkalmazások fejlesztésében is együttműködik.
Az Adobe Engagement Platform révén a közönség figyelmét aktívabb és hatásosabb alkalmazások és média segítségével lehet megragadni. A világon már több mint 600 millió PC-re és digitális eszközre telepített Adobe Reader és Adobe Flash Player kliens együttes ereje révén az Adobe Engagement Platform lehetővé teszi, hogy a vállalkozások kapcsolatot teremtsenek ügyfeleikkel, bármilyen médiumot is válasszanak.

A Viacom a Flash-t mint interaktív online videomegoldást fogja alkalmazni, és FlashCast csatornákon keresztül fog mobiltelefonokon Viacom márkás tartalmakat szolgáltatni. A Flash video biztonságos, kiváló minőségű, zavartalan videózást biztosít. A FlashCast egy rugalmas kliens-szerver megoldás, amely látványos szórakoztató anyagokat szolgáltat a mobileszközökön. Az Adobe technológia felhasználásával a Viacom a tulajdonában lévő vállalkozások, így például az MTV, a Comedy Central, a Spike TV és a Nickelodeon anyagainak felhasználásával teljesen új alkalmazásokat is fog fejleszteni.

Bruce Chizen, az Adobe vezérigazgatója szerint az új kapcsolat és az Adobe Engagement Platform révén a Viacom gyorsabban tud majd új digitális szórakoztató anyagokat készíteni és különböző közegeken terjeszteni függetlenül attól, hogy a nézők milyen operációs rendszert, böngészőt vagy eszközt használnak.