Készüljön fel a látogatók dömpingjére

forrás Prim Online, 2006. augusztus 21. 14:25
Ha nem rendelkezik megfelelő háttérrendszerrel és látogatottságmérő eszközzel, akkor egy sikeres reklámkampány hatásaként csak annyit érzékelhet, hogy weboldala túlterhelt a sok látogató következtében.
Napjainkban az élet és a technika rohamosan fejlődik és ez nem feltétlenül jó hír a hirdetők számára. A fogyasztók egyszerűen kiiktathatják a tv reklámokat és kedvükre való műsorokat nézhetnek, padlóra küldve ezzel a milliós összegekért hirdető cégeket. Ez a folyamat arra készteti hirdetőket, hogy újragondolják üzeneteik továbbításának lehetőségeit és az internet irányába forduljanak ahol képesek akár tökéletesen célzott reklámkampányokat is folytatni.
 
Az online hirdetési irányzat feltörekvése mind a hirdetések mind az internet világát felrázta. A hirdetők rendkívül kreatív webes reklámokat és ösztönző programokat vetnek be a világhálón. A Jupiter Research jelentése szerint, az idén körülbelül 1.5 milliárd dollárt költenek majd el a hirdetők internetes reklámokra és ez az összeg 2010-re elérheti a 3.5 milliárd dollárt is.

Mi befolyásolja ezt a trendet?

Jóllehet a szélessávú internet hozzáférés költsége még mindig magasabb mint a „tárcsázós” szolgáltatásé, a széles sávval járó előnyök mégis egyre több embert késztetnek arra, hogy lecseréljék az 56K-s modemjüket egy gyorsabb teljesítményű berendezésre. A csere elsődleges okai, hogy széles sávon nagyobb sebességgel tudnak videót nézni, e-maileket és fotókat küldeni vagy az interneten szörfözni.
A gyorsabb kapcsolatnak köszönhetően a fogyasztók több időt töltenek el az interneten. Becslések szerint az USA-ban a széles sáv használók száma 2010-re a jelenlegi 45 millióról – 90 millióra fog emelkedni.
 
Egyre több hirdető futtatja le internetes tv reklámjait az interneten is, hogy fogyasztói többször lássák az üzenetét, más tv hirdetésekből pedig az internetes honlapra irányítják az érdeklődőket a további információkért.
Az autógyárak például, rendszeresen vetítenek le olyan tv reklám részleteket, melyek a honlapra történő invitálással fejeződnek be, miszerint ott tudja megnézni az érdeklődő a tv reklámban elindított sztori végét.
A tény, hogy egyre több hirdető reklámozza weboldala címét a tv-ben vagy ismétli meg reklámját az interneten, egyrészt azt igazolja, hogy a hirdetők felismerték az internet üzleti életre gyakorolt hatását, másrészt azt is jelzi, hogy a hirdetők hajlandóak reklámköltségvetésük egy részét online reklámokra áldozni. 

A honlapra irányított forgalom „árnyoldala”

Minden marketinges sikeres kampányra törekszik, de néha a sikeres kampányok egy komoly kérdést vetnek fel: Hogyan kezelhető a megnövekedett forgalom a weboldalon?

Azok a sikeres hirdetők, akik cégük honlapjára irányítják a látogatói forgalmat, de nincsenek erre megfelelően felkészülve – azaz nem rendelkeznek a megfelelő kapacitású rendszerekkel – nagyon könnyen a weboldal összeomlását, lelassulását vagy egyéb negatív hatást tapasztalhatnak.
A hirdetőknek még reklámkampányuk elindítása előtt ki kell dolgozniuk egy stratégiát arra vonatkozólag, hogy megfelelő módon felkészüljenek weboldalukra továbbított érdeklődők fogadására. Biztosítaniuk kell a forgalmi csúcsok megfelelő kezelését, és minimálisra kell csökkenteniük az esélyét, hogy a látogatók esetleg nem kapnak megfelelő „kiszolgálást”.
Napjainkban, amikor a fogyasztók igénye egyre növekszik az interaktív és gazdag tartalom iránt, különösen fontos ez. A reklámok egyre kreatívabbak és interaktívabbak a felhasználók pedig egyre inkább reagálnak rájuk, különösen, ha elnyeri tetszésüket az üzenet.

Annak a hirdetőnek, aki bevételt is el szeretne könyvelni reklámkampányai után, nemcsak a zavartalan ügymenetet szükséges biztosítania, hanem monitoroznia kell látogatói viselkedését is, hogy a weboldalára érkező tömegek ne csak forgalmi dugót okozzanak, hanem a látogatásokból kinyerhető információk a későbbi marketing akciók tervezéséhez jó alapot szolgáltassanak.

A kihívások melyekkel a hirdetőknek és honlapjuknak szembe kell néznie aggasztónak tűnhetnek, de alapos tervezéssel valamint a technológia és a stratégia megfelelő kombinációjával biztosíthatják azt, hogy a hirdetéseikre szánt pénzből kihozzák a maximumot és érdeklődőiket vásárlókká alakíthassák.

A témában további információkat talál az Internet-Marketing.hu weboldal „Látogatottság mérés” rovatában.