Siemens Com: német, brazil, török szolgáltatóknál

Kovács Attila, 2006. augusztus 26. 13:19
Németország harmadik legnagyobb kábelhálózat-üzemeltetője, a Kabel BW GmbH & Co. KG a Siemens Communicationsot bízta meg hálózatának bővítésével.
A Siemens Voice-over-Cable megoldása lehetővé teszi, hogy a Kabel BW ügyfeleinek innovatív IP-alapú és multimédia-szolgáltatásokat kínáljon. A Siemens Surpass IP platformjára épülő,  tisztán softswitch alapú architektúra a most is meglévő szolgáltatások (pl. Triple Play) mellett újdonságokat is hoz a hálózatba. Ilyenek az IP-alapú hang- és adatszolgáltatások, a Unified Messaging, továbbá a fix-mobil konvergencia, IP Centrex, IP-telekom rendszerek és IP-tévézés. Újdonság, hogy a kábel-előfizetők nem csak NCS (Network-based Call Signaling) protokoll szerinti, hanem az új SIP (Session Initiation Protocol)  alapú telefonokat is használhatnak, sőt a hálózatra ISDN-előfizetők és üzleti ügyfelek is csatlakozhatnak. Ezáltal szolgáltatócsere esetén megtarthatják infrastruktúrájukat. Európában  többek között az UPC,  a svéd Com, a holland Casema és  Essent kábeltársaságok használják a Siemens Voice-over-Cable megoldását. Az amerikai kontinensen a  Cablevision (USA), a kanadai Shaw és a mexikói Multimedios tartozik a Siemens-technológia alkalmazói közé.

A Brasil Telecom lett a Siemens századik menedzselt ügyfele a távközlési szolgáltatók között. A brazil társaság részére a Siemens Com fogja üzemeltetni és karbantartani hálózati infrastruktúráját, az ország két szövetségi államában (Santa Catarina és Paraná), ahol az előfizetők száma mintegy 3,2 millióra tehető. A három éves futamidejű, 75 millió euró értékű szerződés értelmében a Siemens szolgáltatása kiterjed a Brasil Telecom kapcsolástechnikájára, újgenerációs- (NGN)  és transzporthálózatára, beleértve az optikai szakaszokat is. Ugyancsak a Siemens menedzseli a hálózat áramellátását, légkondicionálását és a mobilhálózat üzemeltetését.

A Siemens menedzseli, gondozza a jövőben a török Borusan Telekom távközlési szolgáltató hálózati csomópontjait. Az egyelőre egy évre megkötött menedzselt szolgáltatási szerződés értelmében kabantartja és zavarelhárítást végez a Borusan Telekom ún. Points of Presence (PoP) csomópontjain, amelyeken át az ország 500 legnagyobb vállalat közül mintegy 160 csatlakozik a telefon- és adathálózatra. Emellett a Siemens látja el a teljes pótalkatrész-menedzsment feladatait, beleértve a logisztikát, a javítást és a készletezést.

Rövid időn belül a második Frost & Sullivan kitüntetést kapta meg a Siemens Com: ezúttal a „Product of the Year Award 2006” díjban részesült a „Surpass Home Entertainment“ nevű IPTV megoldása. A Frost & Sullivan elemzői döntésüket a termék kiemelkedő minőségével és sikeres piaci bevezetésével indokolták. További pozitívumként értékelték, hogy a Siemens-megoldás segítségével egyszerűen és gyorsan lehet interaktív, hozzáadott értékű szolgáltatásokat beilleszteni a távközlési szolgáltatók IPTV ajánlatába.