A karórák helyét is átveszi a mobiltelefon

Milkovits Gábor, 2006. augusztus 26. 19:03
A legújabb amerikai felmérések szerint egyre többen hagyják otthon karórájukat amiatt, hogy mobiltelefonjukon úgyis bármikor megnézhetik a pontos időt.
A legfrissebb piackutatási adatok szerint az Egyesült Államokban tavaly 4,9%-kal kevesebb karórát adtak el, mint egy évvel korábban, ráadásul a forgalom már 2001 óta folyamatos csökkenést mutat. Az időjelzésre csak mobiljukat használók között többségben vannak a férfiak, legalábbis erre utal, hogy tavaly az Amerikában karórát vásárlók mintegy 60%-a nő volt. Ez persze nem véletlen, és egyúttal azt is mutatja, hogy az óra időjelző eszközből egyre inkább divatcikké válik, a nők pedig köztudottan fontosabbnak tartják a divatot, mint a férfiak.

Az óragyártó cégek általában igyekeznek idomulni a legújabb jelenségekhez, így többen hírességekkel, például popsztárokkal vagy sportolókkal reklámozzák termékeiket. Emellett a felső- és luxuskategóriás modellek változatlanul népszerűek, ami szintén nem véletlen, hiszen a karóra egyes körökben továbbra is fontos státusszimbólum, akárcsak az autó, vagy az öltöny.