Közös nevezőn üzlet és informatika

forrás Prim Online, 2006. szeptember 5. 14:32
Informatikusok számára oktat üzleti gondolkodást Vezetőképző Intézet névre keresztelt tanfolyamsorozatán a NetAcademia. A tematikus képzések célja, hogy az informatikai döntéshozók, valamint a vezetői pozícióra aspiráló informatikusok számára a gyakorlatban közvetlenül felhasználható üzleti tudást nyújtson.
Vajon hogyan történhet meg, hogy egy szervezet különböző részlegein ugyanazt az adatot több helyütt is számítógépre viszik, majd az így létrejött adatbázisokat egy harmadik helyen próbálják összeilleszteni? „Az elmúlt években az üzleti folyamatok egyre kiszolgáltatottabbá váltak az informatikai infrastruktúrának” – ad választ az általa is tapasztalt, az informatika és az üzlet párbeszédének hiányából fakadó jelenségre Novák Zsolt, a NetAcademia Oktatóközpont most induló Vezetőképző Intézetének oktatója. „A legtöbb vállalatra igaz, hogy az informatikai háttér meghibásodása esetén a mindennapos működés, a normál üzletvitel is veszélybe kerülhet” – emeli ki a szakember, aki szerint többek közt az ilyen és ehhez hasonló problémák miatt fontos, hogy az informatika egy jól felépített szabályozási-, minőségbiztosítási rendszernek megfelelően működjön. A NetAcademia új tanfolyamsorozatának célja ennek megfelelően az, hogy a biztonságirányítás, a katasztrófa-elhárítás (DRP), a szolgáltatási szintű szerződések (SLA) és az ügyfélszolgálat-irányítás területén jelentkező kérdések bemutatásával a gyakorlatban közvetlenül is felhasználható üzleti tudást nyújtson informatikai szakemberek számára.

Az informatikai menedzsment kvintesszenciája

„Tanfolyamsorozatunk az informatikai döntéshozók számára újfajta rálátást biztosít szakmájuk legkritikusabb területeire. A tematika így felöleli többek között az ISO, a British Standard, az ITIL és a COBIT különböző szabványainak, és e szabványok használatának lényegét” – mondta Fóti Marcell, a NetAcademia ügyvezetője. A Vezetőképző Intézet 5 napos képzésének első része ezért a katasztrófa-elhárítás elméleti és gyakorlati kérdéseivel foglalkozik, így többek között a DRP (Disaster Recovery Plan) tervek elkészítését tárgyalja. A második rész három előadása az IT folyamatok, szolgáltatások, valamint a felhasználó-támogató rendszerek menedzselésére koncentrál. Ezek fő témái a biztonságirányítás, az erőforrás-kihelyezés – ennek kapcsán többek közt az SLA szerződések –, valamint az ügyfélszolgálat-irányítás. A NetAcademia Vezetőképző Intézete a jövőben további, az informatikusok vezetővé válását, illetve az informatikai döntéshozók munkáját üzleti oldalról támogató képzések bevezetését is tervezi.

Részletes tanfolyam tematika