Félévi eredményei után irányt vált a Telecom Italia

MTI Sajtóadatbank, 2006. szeptember 13. 16:16
A Telecom Italia távközlési társaság gyökeres stratégiaváltást jelentett be: kettéoszlik, vezetékes és mobil üzletágát két külön cégbe szervezik a csoport keretében, és a cég elnöke csábító kijelentést tett arról, hogy a mobil üzletágat ugyan nem akarják eladni, de azért bármilyen jó ajánlatot szívesen megvizsgálnak.
Elemzők szerint a mobil üzletág számos kérőre számíthat akár pénzügyi, akár szakmai befektetők közül, mivel előfizetésekkel rendelkező, azaz megbízható bevételű vállalkozás, és ezért a bankok szívesen kölcsönöznek a vevőknek efféle felvásárlásra, nem kell hozzá sok készpénz.

Az olasz mobilszolgáltatás piaci népszerűségét azonban csökkentheti a kiszervezés egyik jól látható oka: a nyereségesség csökken az átkapcsolási díjak kényszerű, EU-szintű lefaragása miatt.

A Telecom Italia épp csak tavaly vásárolta meg, 20 milliárd euróért, a Telecom Italia Mobile mobilszolgáltató részleg még nem nála volt 44 százalékát, ám azóta a cég kiszállt görög- és törökországi mobilvállalkozásából. Mindennek dacára a Telecom Italia Mobile eladása akár 55 milliárd eurót is hozhat, ami egy csapásra eltüntetné a Telecom Italia nyomasztó, az első félév végén 41,315 milliárd eurós adósságát, a korábbi terjeszkedés következményét.

A vezetékes üzletágban az új stratégia szerint a médiaszolgáltatásokra és a széles sávú technológiára akarnak összpontosítani, az internetes zene-, a film- és tévészolgáltatást hangsúlyozva. Már a múlt héten egyezkedtek a News Corporationnel, és megállapodtak a News Corporationhöz tartozó amerikai 20th Century Fox filstudió filmjeinek terjesztésében a széles sávú tévészolgáltatásban.

A Telecom Italia új stratégiája ellentétes a többi nagy távközlési cégével, amelyek a vezetékes és a mobil szolgáltatások együttesére esküsznek.

A Standard & Poor's nemzetközi hitelminősítő egyelőre figyelőlistára tette, leértékelés kilátásával, a Telecom Italia adósosztályzatát, az átszervezés miatt.