Európában piacvezető akar lenni a Palm

MTI Sajtóadatbank, 2006. szeptember 22. 10:27
Európa első számú PDA-gyártója akar lenni az amerikai Palm. A társaság a személyi számítógépet és mobiltelefont ötvöző készülékek piacán 30 százalékos részesedést célzott meg - mondta a Berliner Zeitungban a cég értékesítési igazgatója.
Az Egyesült Államokban két év leforgása alatt gyakorlatilag nulláról 32 százalékra nőtt a cég piaci részesedése, s ugyanezt szeretnék elérni Európában is.

Jelenleg Európa a legfontosabb piac, az előrejelzések szerint 2009-ben világszerte 43 milliárd eurót fog kitenni a smart-telefonok értékesítése, s ebből 44 százalék jut Európára.

Az idei év második negyedében minden idők negyedéves rekordját megdöntötte a tenyérben hordható PDA személyi számítógépek értékesítése a világon: a Gartner piackutató adatai szerint a maroktelefonnál nagyjából kétszer nagyobb mini számítógépekből 3,7 millió darab fogyott, 2,7 százalékkal több, mint egy éve. A piackutató szerint eddig még egyetlen második negyed évben nem adtak el ennyi PDA-készüléket. Az idei év első negyedében 6,6 százalékkal 3,65 millióra nőtt az értékesítés.

A piacot azok a cégek uralták, amelyek tavaly még nem voltak benne az első háromban, a növekedés jó része ezeknél a vállalatoknál következett be, mint például a Mio Technology, a Motorola, vagy a Danger Research. A piacvezető változatlanul a Research in Motion, 22,5 százalékos piaci részesedéssel. A második helyezett a Palm csoport, 12,6 százalékkal, a harmadik a Hewlett-Packard, 11,5 százalékos részesedéssel, a következő a Mio Technology és a Dell.