Digitalizált 112-es tűzoltóvonal

MTI Sajtóadatbank, 1999. december 9. 22:09
Eredményes az augusztus óta kísérleti üzemben működő 112 segélyhívórendszer, amelynek mára befejeződött a digitalizálása - derült ki a tűzoltóság fővárosi parancsnokságán tartott szerdai, bemutatóval egybekötött sajtótájékoztatón.
Az ORFK Teve utcai központjában kialakított főügyelet és a fővárosi tűzoltóság Dologház utcai épülete között a Siemens cég építette ki a digitalizált kapcsolatot. A cég vállalta a társközpont létrehozását is. Ennek eredményeként az egységesített hívószámmal egyszerre elérhetők a rendőrök, a tűzoltók és a mentők is. A kísérleti időszakban 169 hívást irányítottak át a tűzoltókhoz, ebből 97 bejelentés a fővárosi ügyeletre érkezett. Eddig ezek a hívások négycsatornás analóg vezetéken zajlottak.

Az új digitális rendszerrel jelentősen meggyorsul az elektronikus adatok továbbítása, cseréje, s megjeleníthetik a bejelentő telefonszámát is. A 112-es rendszer központját tárcsázva az ügyeletes a problémának megfelelően azonnal intézkedhet a szükséges szervezet riasztásáról; ezáltal értékes perceket takaríthatnak meg.