Egy gyékényen a Handelsblatt és a Habostorta

forrás Prim Online, 2006. október 3. 17:41

Egy meglehetősen konzervatív profilú német kiadó, a Georg von Holtzbrinck médiacsoport online divíziója, a Holtzbrinck Networks szerezte meg a Habostorta többségi tulajdonát a cég ma kiadott közleménye szerint.

A Georg von Holtzbrinck médiacsoport - egyebek mellett - a német Die Zeit, a Handelsblatt, a Nature és a Scientific American kiadója, de működtetik a jelentős bol.com holland könyváruházat is, vagy a hosszú távú kapcsolatok megteremtésére szakosodott Parship társkeresőt, amely piacvezető Németországban, Svájcban, Ausztriában és Hollandiában. A Habostortához tulajdonképpen ezen a szálon jutottak el a német befektetők, mivel a Habostorta egyik legjelentősebb szolgáltatása a kapcsolatkeresést szolgáló Randivonal, amely az akvizíció után önálló márkaként folytatja tevékenységét a csoporton belül.

A Holtzbrinck médiacsoport a magyar befektetéssel belépett a gyorsan bővülő kelet-európai internetes piacra, amelyen - szándékuk szerint - további tranzakciók megvalósításával meghatározó szerephez kívánnak jutni az elkövetkező időszakban. A kiadócsoport tavalyi forgalma 2,0868 milliárd Euró volt, és 187,8 millió adózás előtti nyereséget ért el.

A Habostortát Kieselbach Tamás műkereskedő és aukciósház tulajdonos kezdeményezésérére a hozzá közel álló baráti kör tagjai, így Jaksity György, Borda Gábor, Geszti Péter, aktív tanácsadóként Streitmann Norbert és Weiler Péter alapították. A Habostorta Kft. jegyzett tőkéje 75 millió forint, amit 2004-ben még nem, 2005-ben viszont már jelentősen meghaladt az árbevétele. A honlap és az ahhoz kapcsolódó weboldalak együttesen napi kétszázezer egyedi felhasználót érnek el, és 5,5 millió lapletöltést generálnak. Magyarország vezető társkeresője, a Randivonal pedig a napokban regisztrálta az ötszázezredik felhasználót. A tranzakció értékét, és az új tulajdonosi arányokat a felek egyelőre nem hozták nyilvánosságra.