Ericsson: negyedéves pénzügyi eredmények

forrás Prim Online, 2006. október 19. 11:55
Az Ericsson továbbra is stabil pénzügyi teljesítményről számol be - tájékoztatta ma reggel szerkesztőségünket Székely Borbála, a magyarországi leányvállalat kommunikációs igazgatója. A fontoisabb globális mutatók (a harmadik negyedévben, illetve az év első kilenc hónapjában):
• A nettó árbevétel 40,8 (36,2) milliárd svéd korona volt a negyedévben, és 124,1 (106,2) milliárd svéd korona az első kilenc hónapban;
• Az üzemi eredmény 8,8 (7,8) milliárd svéd korona volt a negyedévben, és 23,6 (22,7) milliárd svéd korona az első kilenc hónapban;
• Az üzemi árrés 21,5% (21,6%) volt a negyedévben, többek között a Sony Ericsson erőteljes teljesítményének köszönhetően;
• A nettó eredmény 6,2 (5,3) milliárd svéd korona volt a negyedévben, és 16,5 (15,8) milliárd svéd korona az első kilenc hónapban;
• A részvényenkénti hozam 0,39 (0,34) svéd korona volt a negyedévben, és 1,04 (1,00) svéd korona az első kilenc hónapban;
• Az átszervezések költsége 2,9 milliárd svéd korona volt a negyedévben, a tőkekivonás nyeresége 3,0 milliárd svéd korona.

„Továbbra is jelentős lendületben vagyunk az üzleti életben, és egyre inkább a szélessáv területére összpontosítunk” – nyilatkozta Carl-Henric Svanberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: „Emberek milliárdjai számára a mobil szélessáv lesz a nagysebességű összeköttetéshez és az internet-hozzáféréshez vezető út. Ez jelentős növekedéssel jár majd a világ hálózatainak hang- és adatforgalmában. Az elkövetkező öt évben a mobilhálózatok forgalma várhatóan megnégyszereződik, a vezetékes szélessáv területén pedig még jelentősebb növekedés várható. A mobil szélessáv lehetővé teszi zeneszámok nagysebességű letöltését, a mobiltelevíziózást, mobil iroda és egyéb multimédiaalkalmazások igénybevételét. A mobil szélessáv, a HSPA bevezetése az egész világon folyamatban van; a negyedév során nyolc új szerződésről számolhattunk be. Egyedülálló megoldást kínálunk a mobil és vezetékes szélessávú rendszerek egyesítése, amellyel a szolgáltatók új fogyasztói és vállalati alkalmazások bevezetésére irányuló növekvő igényeit tudjuk kiszolgálni. Vezető pozíciót betöltő szolgáltatási üzletágunk továbbra is jelentős növekedést mutat. Lehetővé tesszük a szolgáltatók számára, hogy még inkább ügyfeleikre összpontosítsanak, jelentős megtakarítások elérése mellett. Stratégiánk mindezidáig több mint 100 menedzselt szolgáltatásra vonatkozó szerződést eredményezett a világon. Kulcsfontosságú szerződések elnyerésével tovább erősítettük piaci pozíciónkat. Továbbra is szem előtt tartjuk a működésünk racionalizálását, beleértve a már bejelentett, folyamatban lévő költségcsökkentési intézkedéseket is".