Cisco TelePresence, a virtuális tárgyaló

forrás Prim Online, 2006. október 27. 13:29
A Cisco bemutatta Cisco TelePresence nevű megoldását, amely új kategóriát teremt a kapcsolattartásban és kommunikációban. Az IP-hálózaton működő, a szemtől szembeni találkozás élményét kínáló kép- és hangátviteli technológia korábban elképzelhetetlen módon segíti elő a felhasználók közötti kapcsolattartást és együttműködést. A kiváló képminőség és a térhatású hangzás révén a megoldás tökéletesen valósághű környezetet biztosít, így a résztvevőkben azt az érzést kelti, mintha mindannyian egy helyiségben tartózkodnának, holott valójában akár a világ egymástól két távol eső pontján is lehetnek.
A kutatások szerint a személyes kommunikáció több mint 60 százaléka nem verbális úton történik. Ennek ellenére a legtöbb kommunikációs eszköz nem képes átadni azokat a nem verbális üzeneteket, amelyeket a tárgyaló felek egymás felé közvetítenek a személyes találkozók során. A Cisco TelePresence rendszere a részletgazdag, nagy felbontású technológiának köszönhetően lehetőséget nyújt olyan interakciók közvetítésére, amelyek révén a beszélgetést folytató felek a távolságtól függetlenül a személyes találkozóval szinte egyenértékű élményben részesülnek.

A Cisco TelePresence megoldása az informatikai hálózatok intelligenciáját és megbízhatóságát egyesíti a hagyományos telefonok egyszerű kezelőfelületével. A teljesen új, többek között 25 folyamatban lévő szabadalomból építkező rendszer 1080 soros, progresszív HD-képfelbontással, kiváló minőségű, a teljes hallható frekvenciatartományt lefedő térhatású hangzással, valamint észrevétlenül alacsony késleltetésével tökéletesen valósághű környezetet biztosít. A korábban nem látott felbontású képnek és a szélessávú, térhatású hangnak köszönhetően a felhasználók a legfinomabb részleteket is kivehetik a partnereikkel folytatott beszélgetés során.

„Korábban erőtlen próbálkozásoknak tűntek a személyes találkozók légkörét visszaadni próbáló technológiák” – nyilatkozta Marthin De Beer, a Cisco új technológiákért felelős alelnöke. „Az ügyfelek már régóta várták azt az új módszert, amely személyes együttműködést valósít meg akár egymástól távol tartózkodó résztvevők között is. Egészen mostanáig többszöri utazás nélkül elképzelhetetlen volt a minőségi kapcsolattartás. A Cisco erre az igényre egy teljesen új koncepciót dolgozott ki. A Cisco TelePresence megoldása az IP-hálózat kapacitását, intelligenciáját és egységes kommunikációs rendszerének képességeit kihasználva valós idejű, szemtől szembeni párbeszédet valósít meg, javítva a hatékonyságot, és felgyorsítva a döntéshozatalt. A 90-es években a hálózatokra mint információs szupersztrádákra tekintettünk. Mára a hálózat a különböző kommunikációs formák – adat, hang, video – egységes platformjává vált, és korábban ismeretlen üzleti modelleket tesz lehetővé.”- tette hozzá De Beer.

A Cisco TelePresence alkalmazási területei

A Cisco TelePresence Meeting a Cisco TelePresence technológiájára elsőként kifejlesztett alkalmazás. A „telepresence” kategória bővülésével a Cisco további ágazatspecifikus alkalmazások kifejlesztését tervezi többek között az egészségügy, a kiskereskedelem, a bankszektor, a szórakoztatóipar és a kormányzat területén. Az alkalmazási területek sora az orvosi konzultációtól a bolti szaktanácsadókon, távoli interjúkon vagy bírósági tanúvallomásokon keresztül az utazást nem igénylő családi látogatásokig tart. A most bejelentett első alkalmazás, a Cisco TelePresence Meeting célja a vállalatok közötti együttműködés elősegítése és a hatékonyság növelése.

Két változatban

A Cisco a TelePresence Meeting megoldását jelenleg két modell formájában kínálja. A Cisco TelePresence 1000 négyszemközti, illetve kisebb csoportos megbeszélésekhez ideális, továbbá a „virtuális asszisztens”-hez hasonló új alkalmazásként is funkcionálhat. Tökéletes megoldást kínál igazgatói irodákban, hotelek előcsarnokában, bankfiókokban és orvosi szobákban. A Cisco TelePresence 3000 modell tizenkét vagy több résztvevőt helyez el egy virtuális asztal körül. Elsősorban kerekasztal-konferenciákhoz, munkahelyi megbeszélésekhez, illetve ügyfél- és partnertalálkozókhoz alkalmazható.

A Cisco TelePresence néhány főbb ismérve:

- Egyszerűség: a virtuális találkozók egyeztetése egy egyszerű naptárbejegyzéshez hasonló (pl. Microsoft Outlook és Cisco Unified CallManager 5.1 igénybevételével). A felhasználók ezután a Cisco IP-telefonon egyetlen gombnyomással elindíthatnak egy Cisco TelePresence hívást, illetve közvetlenül, egyszerű telefonhívásként felhívhatnak bármilyen Cisco TelePresence szobát.
- Minőség: életnagyságú, 1080 soros progresszív HD-képfelbontás, ami a hagyományos televízióknál hatszor, az eddigi HD-készülékeknél pedig több mint kétszer nagyobb felbontást jelent. A különleges, felhasználói beavatkozást nem igénylő HD-kamerák is hozzájárulnak a kiváló minőségű képhez. A teljes hallható frekvenciatartományt lefedő, térhatású, többcsatornás kétirányú hang tökéletes hangzásvilágával egyszerre több beszélgetést is jól elkülöníthetővé tesz, pontosan úgy, ahogy az a személyes találkozókon hallható. A különleges mikrofonok minden zajinterferenciát kiszűrnek.
- Megbízhatóság: a meglévő vállalati IP-hálózati platformra integrált megoldás minden hívásnál kiváló minőségű, teljesen biztonságos és bármikor igénybe vehető kapcsolata garantálja a tökéletes élményt.

Cisco Vállalati video megoldások

A hálózat mára a valós idejű, új generációs videokommunikáció platformjává vált. A Cisco TelePresence, a Cisco legújabb vállalati szintű videokommunikációs megoldása a korábban bejelentett videomegfigyelési, valamint a Cisco Digital Media System rendszere mellett. Ez utóbbi a digitális tartalmak előállítását és hálózati disztribúcióját szolgáló technológia. Mindhárom fejlesztés a Cisco Emerging Markets Technology Group elnevezésű belső fejlesztő csapatának terméke. A csoportot a Cisco a hagyományos hálózati portfolióján túlmutató új, izgalmas innovációk fejlesztésére hozta létre.