Használjuk a Skype-ot ingyenes kamerás megfigyelésre!

forrás Prim Online, 2006. október 28. 11:24
Több internetes fórumot is körbejárt téma, hogy miként használhatjuk az ingyenes Skype szoftvert (telefonáláson túl) otthonunk kamerás megfigyelésére. Lássuk hogyan?
Hogyan alakítsuk át Skype-unkat videó-megfigyelő rendszerré?

A titok nyitja az, hogy nem egy, hanem mindjárt két különböző account-ot kell nyitni! Azt a Skype-ot amelyiket a befigyelésre akarjuk használni (pl. ha otthonra akarunk befigyelni a munkahelyről akkor az otthonit) úgy kell beállítani hogy az automatikusan válaszoljon a bejövő hívásokra, és automatikusan elindítsa a videó hívás funkciót.

Skype videó-megfigyelő 3 lépésben

1. Nyitnunk kell két Skype accountot. (ha már van egy, akkor még egy)

2. Keressük meg új account-tal az eredeti Skpye accountounkat, és hozzáadjuk mint EGYEDÜLI kapcsolat.

3. Az új accounton állítsuk be a következőket:

eszközök >> beállítások >> speciális >> automatikus hívásfogadás
Kattintsunk az „Automatikus hívásfogadás"-ra

Itt pedig azt, hogy a kamerát is használja hívás-fogadáskor, de csak ha Ön hívja:

eszközök >> beállítások >> videó >>> "a webkamerám automatikus bekapcsolása"

Videó automatikus fogadása >> csak partnerektől
Itt azt akadályozzuk meg, hogy bárki befigyelhessen otthonunkba.

Kattinsuk be, hogy csak a „listánkon lévő partnerektől"

Kész is!

Hogyan is használjuk az új Skype megfigyelőt?

Ha szeretnénk „befigyelni” otthonunkba, csak hívjuk fel az új account-ot, mely a beállítások után automatikusan válaszolni fog, és működésbe lépteti a webkamerát. Ha rajtunk kívül (azaz egy másik accont-tal) bárki más felhívja az új account-ot, az NEM tudja aktiválni a privát webkamerát. Pusztán arra kell ügyelni, hogy az otthoni PC néma üzemmódban legyen, máskülönben a PC-csörgések miatt a lakásban tartózkodó megfigyelt, adott esetben a gyerekre vigyázó dadus, gyanút foghat. A mikrofont bedugva kell hagyni, de a speaker legyen kikapcsolva, így az élmény vizuálisból audiovizuálissá válik, s nem csak láthatjuk, de hallhatjuk is az otthonunkban történteket.

Praktikus megoldás kisvállalkozások számára is

Tegyük fel, hogy a főnök éves szabadságát tölti valahol külföldön. Elkerülendő a „nincs otthon a macska, cincognak az egerek” effektust, bármikor pusztán egyetlen telefonhívás segítségével működésbe hozhatja az otthon maradt webkamerát és vigyázó szemeit az ott dolgozókra vetheti. Így nyugodtan kortyolgathat minden cégtulajdonos koktélokat a medence partján, hiszen virtuálisan jelen van a történések helyszínén. Arról nem is beszélve, hogy a módszer megelőzésnek sem utolsó: ha tudjuk, hogy figyelnek, ahhoz mérten viselkedünk, így a dolgozói hatékonyság könnyedén fokozható. Na de honnan is ered az alapötlet és hogyan kivitelezhető?

Mi szükséges egy saját Skype videó-megfigyelőhöz?

Kezdjük az alapoknál, mindenek előtt szükségünk van 2 db Pc-re valamilyen szélessávú internet-kapcsolattal. Ha ez mind megvan, töltsük le a Skype-ot ingyen.

A videókapcsolathoz szükséges webkamerát és mikrofont elég olcsón számos helyről be lehet szerezni. Az egyik legolcsóbb webkamerához Canyon CN-WCAM21, kevesebb mint 2500 Ft-ért hozzájuthatunk. A PC-s mikrofon és hangszóró sem tartozik a drága PC-hardver kategóriába, a kettő együtt nem tesz ki 3000 Ft-ot sem.

A megoldás összköltsége nem éri el a 6000 Ft-ot sem!
Megfigyelés Skype nélkül - drága, profi és PC független

Céges felhasználók - a majd' ingyenes Skype-os megoldás helyett - inkább profibb, külön erre a célra fejlesztett eszközöket részesítik előnyben. Számukra nyújt megoldást a PiXORD rendszer. Ezek a megfigyelő kamerák képet és hangot egyaránt rögzítenek, melyeket a világon bárhonnan el lehet érni, illetve vissza lehet játszani.

Alapvető különbség a Skype-pal összehasonlítva, hogy a PiXORD esetében egyszerre több kamerát is lehet használni, tehát egy képernyőre össze lehet vonni több felvételt (kedvünk szerint rendezhetjük el a képeket), emellett a PiXORD-rendszer esetében nem szükséges a megfigyelés helyszínén számítógép, nem kell semmilyen szoftver.

PiXORD-rendszerek árai 28.000 Ft-ról indulnak, de igazán profi megfigyelőhöz 200.000 alatt szinte biztos, hogy nem jutunk.

Telefonközpont mint lehallgató?

Ha befigyelésre nem, de lehallgatásra, behallgatásra alkalmas telefonközpont kiegészítő (un. ACP) eszközt számos alkalommal telepítettek - meséli Sándor Zoltán a Gloster telekom ügyvezetője. "Minden esetben részletesen felvilágosítjuk a kedves megrendelőt, hogy kizárólag a hatályos adatvédelmi jogszabályok betartása mellet használhat ilyen eszközöket." Az ACP-k árait firtatva az is kiderült: egy ilyen készülék nem drágább, mint alközponti rendszer-készülék.

forrás: Gloster Telekom Kft.