Dinamikusan fejlődik az Epson Magyarországon

forrás Prim Online, 2006. november 8. 16:14
Idén nyáron ünnepelte harmadik születésnapját hazánkban az Epson. Magyarországon a cég évről évre növekvő eladásokról és piaci részesedésről számolhat be.
Saját alkalmazottai ugyan csak 2003 júniusa óta vannak az Epsonnak Magyarországon, de a japán márka termékei egy disztribútornak köszönhetően korábban sem voltak ismeretlenek országunkban. Akkoriban a cég az otthoni felhasználóknak szánt termékeken kívül üzleti alkalmazásokhoz kínált nagy kapacitású mátrixnyomtatókat, amelyek különleges tulajdonságaiknak köszönhetően még a lézernyomtatók korában is sok irodában nélkülözhetetlen kellékek maradtak.

2003-ban a japán cég felvett két magyar alkalmazottat, akik közül Fábián Miklós jelenleg is a magyar iroda vezetőjeként tevékenykedik. Feladatuk kezdetben a disztribúciós csatornák fejlesztése és az Epson képviselet kialakítása volt. A sokrétű tevékenységhez pontosan fel kellett mérniük a piacot, ahol korábban nem volt saját képviselete az Epsonnak. Első jelentős lépésként a projektorok forgalmazását kellett átszervezni. Mivel a kezdetekben még önálló iroda nélkül dolgozó duó kiváló eredményekkel zárta a 2003-as pénzügyi évet, az anyacég magyarországi iroda létrehozása mellett döntött.

2004 a viszonteladói kapcsolatok fejlesztésének éve volt, ekkor kezdődött meg a mára az ország területének mintegy 60-70%-át lefedő hálózat kiépítése. Az iroda augusztusban nyílt meg, s az év végére már négyre bővült a létszám, külön ember felelt a retail láncok kiszolgálásáért és a kiskereskedőkért.

2005-re egyértelművé vált, hogy hazánkban a Nyugat-Európában megszokottól messze elmaradnak az eredeti kellékanyagok eladásai, amelynek legfőbb oka a gyengébb minőségű, ám olcsó utángyártott vagy utántöltött anyagok népszerűsége. Az Epson ezért tavaly február óta külön szakembert alkalmaz a kellékanyagok területén, aki folyamatos akciókkal, promóciókkal és egyéb tevékenységekkel hívja fel a figyelmet az eredeti kellékanyagok használatának előnyeire.

2006-ban tovább erősödtek a már korábban is jelen levő trendek, amik közül az egyik legmeghatározóbb talán a multifunkciós nyomtatók előretörése volt. A hagyományos tintasugaras nyomtatók - a dedikált fotónyomtatók piacán kívül - szinte teljesen átadták a helyüket az egyre olcsóbbá váló, mégis jó minőségben nyomtatni, szkennelni és fénymásolni képes többfunkciós készülékeknek, amelyek az Epson kínálatának is fontos részét képezik. A cég sikereit nemcsak a javuló eladások mutatják - amelyek közül kiemelendő a világviszonylatban vezető, de az itthoni piacról 2004 előtt csaknem teljesen hiányzó Epson 3LCD projektorok idei szereplése -, hanem az is, hogy idén nyár óta immáron hatan dolgoznak az Infoparkban található irodában

2007-ben az Epson a nagyobb értéket képviselő, vezető technológiát alkalmazó termékekre alapozza portfólióját, amit jól mutat a belépőszintű nyomtatóknak, a C-sorozatnak a megszüntetése is. Közben a fejlettebb gyártástechnológiának köszönhetően olyan új termékek, például lézernyomtatók érkezése várható, amelyek a korábbinál lényegesen olcsóbban lesznek megvásárolhatók. Termékeik pedig több emberhez juthatnak el, hiszen a tervek szerint a vidéki nagyvárosokat tekintve jelenleg 60-70%-os lefedettségű viszonteladói hálózatot közel 100%-ra szeretné bővíteni az Epson hazai képviselete a 2007-es év végére.