Lenovo: 53 százalékkal csökkent a profit

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 10. 08:48
A kínai Lenovo személyiszámítógép-gyártó - a világ nagyságra harmadik, Kína vezető komputer-előállítója - javított az első üzleti féléve átlagában: csak 53 százalékkal csökkent a profitja az egy évvel korábbihoz képest, miután az első üzleti negyedévben az egykilencedére esett, az előző üzleti évben 85 százalékkal csökkent, az amerikai IBM személyiszámítógép-részlegének megvásárlásának, karcsúsításának és beillesztésének terhei, és a saját márkanév nemzetközi megismertetésének költségei miatt.
A Lenovo 43,1 millió dolláros adózott eredményt jelentett csütörtökön az üzleti éve szeptemberrel zárult első feléről. Egy évvel korábban 91,2 millió dollár volt az adózott eredménye. A bevétel 7,18 milliárd dollárra emelkedett 6,17 milliárdhoz képest.

Az első üzleti negyedévben a Lenovo adózott eredménye 5 millió dollár volt, egy évvel korábban 45,93 millió dollár.

Bevételei az első üzleti negyedévben 38 százalékkal 3,5 milliárd dollárra nőttek. Amerikai kiszállításai 6 százalékkal 1 milliárd dollárra emelkedtek, a kínai piacon eladásai 30 százalékkal, 1,3 milliárd dollárra bővültek az egy évvel azelőttihez képest.

A Lenovo adózott eredménye 85 százalékkal csökkent a márciussal végződött üzleti évben, annak nyomán, hogy a kínai csoport megvette az IBM személyi számítógép üzletágát. A cég egyelőre nem kommentálta az eredményeket, elemzők szerint az átalakítás költségei, az ezerfős elbocsátás miatt csökkent a profit.

Az adózott eredmény 173,4 millió hongkongi dollárra (22,33 millió dollárra) csökkent az egy évvel korábbi 1,12 milliárd hongkongi dollárról.

Ugyanakkor az árbevétel az egy évvel korábbinak több mint a négyszeresére, 103,55 milliárd hongkongi dollárra (13,3 milliárd dollárra) nőtt.

A legnagyobb, részben állami ellenőrzésű kínai személyiszámítógép-gyártó csoport 2004. decemberben szerzett többségi részesedést, 1,25 milliárd dollárért, az amerikai IBM személyi számítógép üzletágában, leküzdve az amerikai kongresszus biztonságpolitikai kifogásait. Az IBM üzletága 2005. május 1-jétől szerepel a csoportmérlegben, a kínai vállalat öt évre jogot szerzett arra, hogy használja az IBM márkanevet.

A vállalatcsoport a felvásárlással a világ harmadik személyiszámítógép- és notesz-számítógép gyártója lett, piaci részesedése 7,5 százalékos. Tavaly 12 millió személyi számítógépet adott el.

A Lenovo idén új kiszolgáló központot tervez nyitni Pozsonyban. A központ bonyolítaná le 28 európai, közel-keleti és afrikai ország megrendeléseit, ott végeznék el a pénzügyi feladatokat, valamint a központ látná el az ügyfélszolgálatot is. A központ 340 új munkahelyet teremtene, amelyek 60 százalékát egyetemi végzettségű szakemberekkel töltenék fel. A kínai vállalatnak tavaly augusztus óta már van egy regionális központja Pozsonyban, ahol 70-en dolgoznak.