Csak 4 másodpercig várnak a betöltésre az online vásárlók

Milkovits Gábor, 2006. november 10. 14:19
Egy friss felmérés szerint az amerikai internetes vásárlók háromnegyede nem lenne hajlandó 4 másodpercnél tovább várni egy kereskedelmi oldal betöltésére, inkább továbbáll.
Az Akamai Research által készített felmérésben 1058 embert kérdeztek meg online vásárlási szokásaikról, és arra az eredményre jutottak, hogy az oldalak lassú betöltése a második legkomolyabb elrettentő tényező a magas árak és szállítási költségek után. A résztvevők mind olyanok voltak, akik legalább két éve rendszeresen vásárolnak az interneten, és évente minimum 1500 dollárt költöttek ott. Az eredmények alapján 30%-uk már a gyakorlatban is hagyott faképnél e-kereskedelmi oldalakat amiatt, hogy túl lassú volt a betöltés, valamint túl nehézkes volt a navigálás és a kilépési procedúra. Ugyanekkora arányban nyilatkoztak úgy, hogy a rosszul működő online kereskedelmi portál negatívan befolyásolta a fenntartó vállalatról kialakított összképüket, aminek hangot is adtak családjukkal, barátaikkal és ismerőseikkel folytatott beszélgetéseikben.

Az Akamai kapcsolódó kutatása feltárta, hogy az 500 legfontosabb amerikai online üzlet közel fele négy másodpercnél lassabban tölt be szélessávon. Néhány évvel ezelőtt egy hasonló kutatás szerint még a mostani duplája, 8 másodperc volt a tengerentúli netes vásárlók által tolerált küszöb.