Oracle: központban az üzletmenet globális kezelése

forrás Prim Online, 2006. november 13. 14:05
Az Oracle előzetes bemutatót tartott az Oracle E-Business Suite legújabb, 12-es verziójáról, amelynek központjában az üzletmenet globális kezelése áll. Az újítások átfogó gondolkodásmódot és munkaszervezést biztosítanak a hatékonyabb döntéshozatalhoz és a versenyképesség növeléséhez. A közeljövőben megjelenő 12-es verzió megújult, korszerű felhasználói felülettel és több ezer ágazatközi funkcióval rendelkezik, amelyek a vállalatirányítási rendszertől kezdve az ügyfélkapcsolat-kezelésen át egészen a szállítóilánc-kezelésig számtalan területet ölelnek át.
Az ügyfelek, szállítók, az üzleti partnerek és a vállalat működésének egységes, áttekintő megjelenítése révén megalapozottabb döntések hozhatók. Az új verzió a döntéshozatalt olyan lehetőségekkel teszi hatékonyabbá, amelyekkel több régióra és szervezeti osztályra épülő rendszerek információi is begyűjthetők. A tervezett funkciók között az alábbiakat jelentette be az Oracle:

Oracle Profitability Manager, amellyel a felhasználók részletesebb nyereségességi elemzéseket és kimutatásokat végezhetnek bármilyen mérőszámra vonatkozóan, beleértve a termékeket, az értékesítési csatornákat és a piaci szegmenseket, sőt akár az egyes ügyfelek szintjét is.
Az Oracle Strategic Network Optimization segítségével a felhasználók folyamatosan kiértékelhetik a vállalat globális szállítói láncát befolyásoló döntések költség- és bevételvonzatát.
Az Oracle Projects Portfolio Analysis a szcenárió analízis módszerével teszi lehetővé nemzetközi projektek kiválasztását, finanszírozását és rangsorolását.

Globális munkavégzés - fokozódó versenyképesség

Sok cégnek kell szembesülnie olyan összetett problémával, amit a több részlegből álló vállalati szervezetet működtetése jelent, mivel ezek számos üzemeltetési egységből vagy nemzetközi régióból állnak. Az E-Business Suite 12 olyan új funkciót is tartalmaz, amely több üzleti egységre kiterjedő folyamatok kezelését teszi lehetővé. Az Oracle Pénzügyi Alkalmazások egyik tervezett funkciója például egyetlen tranzakcióval több számviteli bejegyzés létrehozását teszi lehetővé a helyi és a vállalati szintű GAAP szerinti számításokhoz. Így a multinacionális cégek egyetlen adattárból egyszerűbben konszolidálhatják üzleti adataikat és készíthetik el kimutatásaikat. Emellett az Oracle Compensation Workbench a tervek szerint azt is biztosítja, hogy a munkavállalók valamennyi javadalmazási formái egyetlen helyen jeleníthetők meg az alkalmazottak földrajzi elhelyezkedésétől és szervezeti helyétől függetlenül.

Átfogó irányítás a költségek csökkentése és a teljesítmény fokozása érdekében

Korábban jelentős időt és erőfeszítést emésztett fel a különböző működési egységekre vagy földrajzi területekre kiterjedő alkalmazások bevezetése illetve felügyelete. Az Oracle E-Business Suite 12. verziója jelentősen egyszerűbbé egyszersmind olcsóbbá teszi az új alkalmazások bevezetését, felügyeletét és bővítését. A tervekben a következő kulcsterületek szerepelnek:

A hatósági és törvényi előírások betartása – Az E-Business Suite 12 egységes környezetet biztosít a számviteli üzleti szabályok felülvizsgálatához és auditálásához. Ezáltal a felhasználók globális szinten felügyelhetik a megfelelőséget az üzleti szabályok egy központi adattárának segítségével.

Egyszerűbb kezelhetőség – Az új verzió a korábbi változatok és az újonnan beszerzett termékek legjobban bevált gyakorlatát felhasználva egyszerű kezelhetőséget biztosít.

Globális alkalmazásfelügyelet – Az E-Business Suite 12 tartalmazza az Oracle Enterprise Manager 10g-be előzetesen már beépített felügyeleti funkciókat, így az ügyfelek maximálisan kihasználhatják meglévő vállalati alkalmazásaik képességeit.

Átfogó integrációs lehetőségek – Az E-Business Suite 12 a korábbiaknál is fejlettebb támogatást biztosít az Oracle alkalmazások és más gyártók alkalmazásainak együttműködéséhez. Az új verzióban egy olyan webszolgáltatási adattár is helyet kapott, amely katalogizálja az Oracle E-Business Suite alkalmazásegyüttesben található több száz szolgáltatást.

Ágazatspecifikus folyamatok

Az Oracle tovább szélesítette a támogatott adaptálható, ágazatspecifikus üzleti folyamatok körét. Az Oracle E-Business Suite 12 tervezett funkciói közé tartoznak az alábbiak:

Kommunikáció – Az Oracle Order Management támogatást biztosít az ügyfélszolgálatok folyamatos karbantartásához, beleértve a szolgáltatások újrakonfigurálását, frissítését, szűkítését, felfüggesztését, újraindítását vagy lezárását.

Magas színvonalú technológia, kiváló gyártásminőség – A japán és kínai hatósági és törvényi előírások betartása érdekében az Oracle Financial Management támogatja a díj alapú Shikyu és Golden Tax rendszereket. Az Oracle Shop Floor Management támogatja a tömeges és sorozatszám alapján ellenőrzött összeszerelési műveleteket illetve az értékesítési rendelésfoglalásokat a tömegtermelést végző vállalatok esetében. Emellett a gyártáskivitelezési rendszerek (MES) funkcióit is segíti a támogató tevékenységet ellátó, diszkrét rendszerű gyártást végző vállalatoknál.