Határok nélkül hódít piacot az M Factory

forrás Prim Online, 2006. november 14. 16:19
Sikeres regionális terjeszkedést mondhat magáénak az M Factory Kft., a Metacom Holding Zrt. leányvállalata, a regionális piacvezető tartalomfejlesztő és szolgáltató vállalat. A gazdag tartalomkínálat eredményeképpen a vállalat a régió közel 20 telekommunikációs szolgáltatójával kötött szerződést mobil tartalmak értékesítésére vonatkozóan.
A cég budapesti irodájából immár nem csak régión belüli, hanem nyugat-európai, sőt, ausztrál megbízóik számára is végeznek wap alapú fejlesztéseket valamint nyújtanak tartalomszolgáltatást. Mindemellett 2006 folyamán az M Factory Kft. Magyarországra, illetve a régióra vonatkozó szerződést kötött szinte a világ összes nagy hanglemezkiadójával és filmforgalmazójával, valamint bővítette saját tartalmait is.

Az M Factory tartalom-portfoliója a nemzetközi és hazai hanglemezkiadók és filmforgalmazók által szolgáltatott tartalmak mellett saját tartalmakból is áll.

Felhasználói szokások, magyar piac

„A régiót tekintve a magyar, a cseh, a lengyel és a szlovén piac hasonlít leginkább egymáshoz, féléves-éves lemaradásuk van a nyugat-európai piacokhoz képest. Annak mérésére, hogy egy adott országban a felhasználók mennyire nyitottak és mennyire felkészültek (készülék és szolgáltatás választék szempontjából) a mobil telefon alapfunkcióján, a telefonáláson túl más szolgáltatásokat is igénybe venni, a voice/non voice (hang alapú/nem hang alapú) szolgáltatások aránya az egyik legkifejezőbb mérőszám. Hazánkban a nem hang alapú szolgáltatások igénybe vételének aránya 10-15 % a teljes bevételhez képest, míg Nyugat-Európában ez az érték már elérte a 15-25%-ot. Magyarország ugyanakkor élen jár a fejlesztésben: regionális szinten itt állítják elő a legtöbb mobiltartalmat, amelynek meghatározó részét teszik ki az M Factory saját fejlesztésű tartalmai” – mondta Malcsiner Péter, a Metacom Holding Zrt. vezérigazgatója.

„A magyar piacon félévente-évente jelennek meg új szolgáltatások, amelyek biztosítják a piac folyamatos növekedését. A korábban említett technológiai lemaradottságot jól érzékelteti, hogy az a technológia, ami a nyugatabbra fekvő országokban már elavultnak számít, az Magyarországon még érett-hanyatló állapotban van. További érdekessége a hazai piacnak, hogy a telefonálásra fordított kiadások a jövedelmekhez képest arányaiban lényegesen magasabbak, mint Nyugat-Európában” – tette hozzá Malcsiner.

Magyarországon egyelőre jellemzően inkább telefonálásra használjuk a készüléket, mintsem 3G-s szolgáltatások igénybevételére. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a magyar piacon használt mobiltelefonok technológiája még nem elég fejlett a 3G-s szolgáltatások igénybe vételére.

A régióban kiemelkedően magas a rajzfilm-letöltések száma: rendkívül népszerűek a rajzfilmes háttérképek, és a rajzfilm-slágerek mint csengőhangok. A retro-rajzfilmes tartalmak Magyarország és a régió mellett még Németországban igen népszerűek, ugyanakkor Angliában például érdektelenek. A szláv országokban – amelyek egyébként a magyar piachoz képest némi lemaradást mutatnak – a csengőhang letöltésekben a népzenék a legnépszerűbbek.

Tőlünk nyugatabbra fekvő országokban – a magyar piachoz képest – számszerűleg több mobiltartalmat töltenek le, különösen igaz ez a csengőhangokra és a teljes zeneszámok letöltésére.

Általában minden országra jellemző, hogy a külföldi tartalmakkal szemben a hazai tartalmak száma igen magas, a teljes adatforgalom 60 százalékát teszik ki.